Zdi se, kot da so si izdelovalci za drugo polovico letošnjega leta omislili manj novosti, kot smo jih vajeni iz zadnjih let. Pričakovali smo nekaj atraktivnih novosti, tudi novega Clia, a se njihove predstavitve selijo v leto 2019.
A če primerjamo letošnje in lanske najave in pričakovanja, nam ni treba skrbeti. Številčno sta si obe drugi polovici leta, letošnjega in lanskega, podobni, pričakujemo lahko nekaj manj kot 30 novih modelov. To pa seveda ni malo. Res pa je, da ni takšnih, za katere bi že zdaj lahko zapisali, da bodo množično navdušile slovenske avtomobilske kupce. Kot sem omenil že v uvodu, Renaultovega Clia letos še ne bo, tudi v nekaj prvih mesecih prihodnjega leta še ne. Francozi so zaradi najrazličnejših razlogov malce podaljšali življenje četrtega rodu, saj se ne nazadnje še dobro prodaja, pa ne samo pri nas, kjer ostaja najbolj priljubljen. Zanimivo pa je, da bosta z drugim s slovenske lestvice najbolje prodajanih avtomobilov, Volkswagnovim Golfom, prihodnje leto z novima generacijama spet prišla na naš trg v skorajda istem času. Tržni boj je hud, čeprav bo marsikdo rekel, da pač ne spadata v isti razred …
Sicer pa je še kar nekaj novosti, ki se obetajo nekako na prelomu med letošnjim decembrom in prvima dvema mesecema prihodnjega leta, kar je pravzaprav tudi že postalo precej običajen pojav. Nekaj teh novosti smo še vključili v naš pregled.
Premijske novosti pretežno z Bavarske
Z največ novostmi nameravajo svoje kupce razveseliti pri obeh bavarskih premijskih znamkah. Audi in BMW seveda tekmujeta med seboj in povečujeta modelsko izbiro. Audi tako pripravlja novega Q8, katerega podrobnosti so že predstavili, zasedel bo mesto prav na vrhu ponudbe in zamisel vsega najboljšega iz limuzine A8 prenesel še k terencem. Druga, morebiti še precej bolj nestrpno pričakovana novost je njihov E-tron, torej prvi izključno električno gnani Audi.
Z njegovo uradno svetovno predstavitvijo je nastalo nekaj težav, tudi zaradi aretacije Audijevega dosedanjega šefa, Ruperta Stadlerja. Načrtovano predstavitev konec avgusta v Bruslju, kjer bodo avtomobil izdelovali, so najprej odpovedali. Novi, začasni šef, Bram Schot, naj bi zdaj določil, da bodo E-tron prvič predstavili v ZDA, na trgu, kjer naj bi imel največ možnosti. Vsekakor bo Audi najbrž glede tega, kdo bo prvi pri predstavljanju električnih novosti, izgubil boj z drugim nemškim premijskim ponudnikom, Mercedes-Benzom. Konec leta pa se pri Audiju obetata še novi generaciji dveh drugih – A1 in Q3. Najprej bo tu še lahna prenova Audija A 4, s katerim glede številk prodaje ne morejo biti ravno zadovoljni.
BMW ima v naslednjih mesecih prav tako zelo napet program prvih modelskih predstavitev. Veliki terenec X7 prihaja jeseni, po nekaj dopolnilih z novimi različicami z oznako M bo prvi na vrsti novi rod X4, pozneje še X5 in na prelomu leta, morebiti decembra ali januarja, tudi nova serija 3. Nekako v istem času kot X7 bo na ceste zapeljal še novi kupejevski BMW 8.
Seveda tudi Mercedes ne sme zaostajati z novostmi. Po že predstavljenem najpomembnejšem, razredu A, se bosta jeseni zvrstila še razred G in B in tudi prenova razreda C. Že omenjeni Audijev tekmec za prvenstvo med električnimi avtomobili (podrobnosti bodo razkrili v prvih septembrskih dneh v Stockholmu) bo EQA, vendar bodo to novost (tehnična osnova je razred A) začeli izdelovati šele sredi prihodnjega leta.
Seveda ne smemo pozabiti, da se bo na slovenske ceste zapeljal tudi Jaguarjev I-Pace, torej prvi že serijsko izdelani električni avtomobil.
Prihajata Ford Focus in Kia Ceed
Pri avtomobilih za plitvejše žepe bosta zagotovo največ pozornosti v naslednjih mesecih pritegnila nova rodova Fordovega Focusa in Kijinega Ceeda. Zadnji bo verjetno slovensko predstavitev imel prej kot Ford. Tretja novost v tem razredu, Mazdina 'trojka', se obeta v prvih mesecih prihodnjega leta.
Veliko več novosti kot pri običajnih avtomobilih se spet obeta med terenci in križanci. Hyundaijev Santa Fe bo do slovenskih kupcev potreboval manj časa kot Hondin novi rod CR-V, ki ga kupci na drugih celinah pridno kupujejo že več kot leto dni, evropska različica pa bo nared jeseni. Tudi pravi terenec, torej Jeep Wrangler, potrebuje čas, da se iz ameriškega prelevi v evropskega, in bo pri nas tako šele z zamikom več kot pol leta. Pričakujemo še Seatovo interpretacijo velikega križanca z imenom Tarraco, pa novega Mitsubishijevega Outlanderja (zgolj v priključnohibridni različici), naslednji rod Subarujevega Foresterja in ne nazadnje tudi Volkswagnovega T-Crossa. Nekje daleč stran se dogajajo tudi novosti 'premijske' znamke PSA, DS. Obljube, da se bo marsikaj začelo že letos poleti, se ne bodo uresničile. Vse kaže, da bosta sicer letošnji mednarodni novosti, DS 7 Crossback in DS 3 Crossback E-Tense (ki bo predstavljen na jesenski avtomobilski razstavi v Parizu), k nam pripeljali šele leta 2019. Kar seveda prav tako velja za Citroënovega C 5 Aircross.
Novost bo seveda še Toyotin Camry – kot nadomestilo za ukinjeni Avensis. Z drugačno interpretacijo limuzine višjega srednjega razreda se bo predstavil Peugeot 508. Ne smemo pa pozabiti niti na novega Porscheja 911.
Lahki gospodarski trojček
Na področju bolj uporabnih prevoznih sredstev prav tako ne bo šlo brez novosti. Kar tri bodo pripravile znamke PSA – Citroënov Berlingo, Oplov Combo in Peugeotov Rifter so trojčki, ki bodo na novo opredelili razred uporabnih minikombijev za osebno rabo. Njim se bo verjetno konec leta pridružil še novi rod evropske uspešnice med lahkimi poltovornjaki – Ranger.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del