Številni glavni akterji avtomobilske industrije so skeptični glede prepovedi fosilnih goriv.
Nemški minister za promet Volker Wissing je že večkrat izrazil pomisleke glede elektrifikacije avtomobilske industrije, pred časom pa je precej neposredno izrazil negotovost glede postopne »ukinitve« vozil z notranjim zgorevanjem.
Kot je za nemški časnik Bild namreč dejal Wissing, je »nemogoče napovedati, katera tehnologija bo prevladala do 2040.«
Pri tem je opozoril, da se vse premalo pozornosti posveča vodikovi tehnologiji in e-gorivom, medtem ko se vse preveč stavi le na popolno elektrifikacijo.
»Nismo edini, ki opažamo, da je pri elektromobilnosti še vedno preveč neodgovorjenih vprašanj - od cen in razpoložljivosti litija za baterije do polnilne infrastrukture. Čeprav ta vprašanja ostajajo neodgovorjena, bi morali pogledati tudi druge alternative,« je dejal pred časom.
In očitno ima v Nemčiji kar nekaj somišljenikov.
IAA München 2023 - Nič več avtomobilnosti, samo še mobilnost
Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius je namreč podobno zaskrbljenost izrazil na nedavnem avtomobilskem salonu v Münchnu.
Mercedes-Benz po njegovih besedah ne pričakuje, da bo do leta 2030 prodaja v Evropi omejena le še na električne avtomobile.
Po Källeniusovih besedah bo prav vsak Mercedes-Benzov model na voljo tudi v električni različici, a na njihovo strategijo bo pomembno vplival tudi sam trg.
Izključno električna vozila nameravajo prodajati le tam, kjer bo to dopuščal trg. Po Källeniusovih besedah bodo končni odločevalec kupci. Ti bodo sprejeli odločitve, glede na to, kako funkcionalna bo infrastruktura.
Znano je namreč, da večina evropskih držav močno zaostaja pri izgradnji učinkovitega sistema elektropolnilnic, ki bi omogočile razmah vozil z električnim motorjem.
Ali hitro polnjenje res uničuje baterije električnih avtomobilov?
Šef Mercedes-Benza priznava, da je evropski trg električnih avtomobilov v zadnjih letih močno narasel, a po njegovih besedah do leta 2030 še vedno ne bo pripravljen na prodajo izključno električnih vozil.
»Leta 2030 električni avtomobili ne bodo predstavljali 100 odstotkov celotnega evropskega trga, verjetno ne bodo predstavljali niti 100 odstotkov prodaje Mercedesovih avtomobilov,« je prepričan izvršni direktor družbe Mercedes-Benz.
Prav zato opozarja, da želi tudi njegovo podjetje pri tem ohraniti »taktično fleksibilnost« tako pri proizvodnji električnih avtomobilov kot avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Prodaja električnih vozil v Evropi se je v prvih sedmih mesecih leta 2023 povečala za skoraj 55 odstotkov na približno 820.000 vozil, kar predstavlja približno 13 odstotkov vse prodaje avtomobilov.
Preberite še: Redek češki dragulj je zdaj vreden več kot sto tisočakov
BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji