Novi Ford Focus nas je v aprilskem primerjalnem testu prepričeval z dobrim ročnim menjalnikom, v tokratnem preizkusu pa smo se prepričali še o kakovosti neskončnostopenjskega CVT-ja. Prodaja se skupaj z 1, 6-litrskim dizelskim motorjem.
Kljub izraziti podobnosti s C-Maxom Focus ohranja status oblikovnega posebneža, katerega notranjost pa se je vdala klasiki. Armaturna plošča je oblikovno dolgočasna, a je vsaj sestavljena iz mehke in na otip prijetne plastike, ki na testu ni oponašala čričkov. Nova ’armaturka’ je preglednejša od stare in če prostor za kolena ne bi bilmalo utesnjen (desni rob sredinske konzole je zelo blizu), bi imeli občutek, da sedite v večjem avtomobilu.
Odlagalnih prostorov v kabini je malo, tistia, ki pa so, so podloženi z gumo, tako da se predmeti ne vozijo sem in tja. Višino voznikovega sedeža nastavlja elektrika, na (pre)visok položaj za volanom pa se je treba navaditi, tako kot na pomanjkanje bočnega oprijema. Dobro podvozje povečuje voznikovo samozavest in odganja misli od dobre varnostne opreme (tudi bočnih zaves), ki služi za vsak primer, čeprav se boste med vožnjo s Focusom zanesljivo počutili varne.
Če bi Fordovci zmanjšali še nagibanje karoserije med hitro vožnjo skozi ovinke, bi bilo veselje še večje.
Povprečna poraba plinskega olja na testu se je s 7, 8 litra gibala nad tovarniškimi obljubljenimi 5, 5 litra. Focus 1.6 TDCi z ročnim menjalnikom (tovarna navaja porabo 4, 8 litra) je tudi po naših izkušnjah bolj varčen.
V zadovoljstvo je kombinacija neskončnostopenjskega menjalnika CVT in 1, 6-litrskega motorja TDCi. Menjalnik prepriča z udobjem (nič cukanja) in s hitrim izpolnjevanjem ukazov s stopalke za plin, največja moč motorja (109 konjskih moči, največji navor 240 njutonmetrov pri 1750 vrtljajih v minuti) pa pride najbolj do izraza ob ročnem pretikanju med navideznimi stalnimi prestavnimi razmerji (Focusov CVT jih ima sedem).
Ročni način in živahen motor omogočata bolj dinamično vožnjo: voznik nadzoruje prestavljanja, s prestavljanjem v nižjo prestavo pa se pripravi na prehitevanje ali zavira z motorjem. Pri tem gre za sekvenčnemu načinu samodejnega menjalnika podoben način prestavljanja s potiskom ročice v eno in drugo stran.
Če imate v glavi nakup avtomobila iz Golfovega razreda in neskončnostopenjski menjalnik, potem je ta CVT ob samodejnih menjalnikih, kot so Selespeed, Easytronic, Tiptronic, in drugih samodejnih ali robotiziranih menjalnikih ena zelo redkih izbir neskončnostopenjskega menjalnika v tem razredu (možnost je tudi MB B z Autotronicom). Potem tudi nekaj manj kot pet milijonov SIT, kolikor stane osnovni Ford Focus 1.6 TDCi (109 KM) CVT Ghia, ne bi smelo biti težava.
Če se vam ne ljubi prestavljati (naj se pri prečenju Vršiča ’mučijo’ drugi), uporabite povsem samodejni način, ko boste na ovinkasti cesti, lahko tudi čez Vršič, pa le pomaknite ročico v desno. Zabavneje bo.
Mitja Reven
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.194,29 € |
Cena testnega modela: | 22.329,33 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1560 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - neskončnostopenjski samodejni menjalnik CVT - gume 205/55 R 16 H (Pirelli P7). |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 6,9/4,7/5,5 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1352 - dovoljena skupna masa 1815 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4342 mm - širina 1840 mm - višina 1454 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 53 l. |
Prtljažnik: | 385-1247 l |
T=22 °C / p= 1001 mbar / rel. vl.: 49 % /Stanje km števca: 1965 km) | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,5s ( 124km/h) |
1000m z mesta: | 33,7s ( 154km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,9/10,7s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,8/15,1s |
Največja hitrost: | 182km/h (D.) |
poraba na testu: | 7,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,2m |
AM meja: | 40m |
-
Ker je CVT na voljo samo pri tem motorju in opremi Ghia, obstaja le ena možnost. Vendar je ta dovolj dobra, če se le zavedate, da je pod motornim pokrovom ’le’ 1,6-litrski motor (da je dizel, potrdi z glasnim delovanjem). Potem je CVT z levo nogo na dopustu lahko tudi popoln.