Ford Mondeo 2.0 TDCi Karavan Trend

14. 11. 2002
Deli

Na področju dizelskih motorjev so Forda tekmeci nedvomno prehitevali. Vse do danes!

Klasičen neposredni vbrizg, na katerega so dolgo, morda predolgo prisegali, se pač ni več mogel enakovredno kosati s tehnologijo skupnega voda. Torej so se je, lahko bi zapisali končno, lotili tudi sami. Tako danes na področju dizelskih motorjev pri Fordu zasledimo dve oznaki, in sicer TDDi (neposredni vbrizg) ter TDCi (skupni vod). Slednja oznaka, skupaj z rdeče obarvanima C in I, obenem predstavlja tudi najmočnejši dizelski motor v Mondeu.

Nič pretresljivega, bi lahko rekli. Rdeče obarvanih črk smo pri dizelskih motorjih že dolgo vajeni, oznaka pa je povsem logična in tudi pričakovana. Toda kar tako le ne moremo mimo novinca. Osnovni tehnični podatki (prostornina, vrtina in gib, število ventilov …) namigujejo, da so ga razvili iz že obstoječega motorja (TDDi), čeprav pri

Fordu zatrjujejo, da je povsem nov.

Sicer pa to sploh ni pomembno. Mnogo bolj navdušujejo podatki o moči in navoru: 95 kW/130 KM in kar 330 Nm. V tovarniških materialih pa je mogoče prebrati, da s pomočjo »overboosta« za kratek čas iz njega lahko iztisnete celo 350 Nm. Uuuaaavvv, to so pa že zelo lepe številke.

Toda Mondeo vas bo presenetil tudi z drugimi stvarmi. Če si ga omislite v karavanski različici, vas bo zagotovo navdušil prostor. Pa ne le prtljažni! Poleg tega boste presenečeni tudi nad materiali in barvnimi kombinacijami, dobrima prednjima sedežema, ki sta izdatno nastavljiva, prav takšnim volanskim obročem, odlično lego, dobrim menjalnikom in nenazadnje nad komunikativno mehaniko, ki vam v vsakem trenutku vrača informacije o dogajanju pod kolesi.

Toda pogrešali smo potovalni računalnik, bralne lučke nad zadnjo klopjo, pregradno mrežo v prtljažnem prostoru, samodejni menjalnik, ki si ga v kombinaciji s tem motorjem sploh ni mogoče omisliti, in predvsem ESP oziroma vsaj TC (traction control). Slednjega si je v Mondeu 2.0 TDCi s spiska doplačil sicer mogoče omisliti od letošnjega avgusta dalje - verjemite, ne bo vam žal denarja zanj.

S kakšno zalogo moči se lahko poigravate med vožnjo, namreč ob speljevanjih ne boste zaznali. Prej nasprotno! Motor je v najnižjem območju vrtljajev povsem nesuveren in zahteva od voznika precej dodanega plina, sicer »umre«. V trenutku, ko mu na pomoč priskoči turbinski polnilnik, pa skoraj dobesedno podivja. Če ne na suhi, to zagotovo ugotovite na mokri, oziroma spolzki podlagi. Tudi v tretji prestavi se namreč pogonska kolesa še ne umirijo. No, po zaslugi dobrega podvozja in volanskega mehanizma vsaj z obvladovanjem Mondea takrat nimate večjih težav. Vseeno pa velja, da brez dodatka ESP zahteva od voznika kar nekaj občutka in znanja.

Ampak končne ocene Mondea 2.0 TDCi Karavan so kljub temu zelo visoke. Že zato, ker je v njem nekaterih stvari resnično veliko. Na primer: prostora, moči, navora …

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 23.003,11 €
Cena testnega modela: 25.240,56 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 4000/min - največji navor 330 Nm pri 1800/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 V
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,2 s - poraba goriva (ECE) 8,2/4,8/6,0 l/100 km (plinsko olje)
Mase: posoda za gorivo 58,5 l -prazno vozilo 1480 kg
Zunanje mere: dolžina 4804 mm - širina 1812 mm - višina 1441 mm - medosna razdalja 2754 mm - rajdni krog 11,6 m
Prtljažnik: (normno) 540-1700 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,1s
1000m z mesta: 31,9s ( 162km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7 (IV.) s
Največja hitrost: 210km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,0l/100km
poraba na testu: 7,3 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Mondeo je že ob svojem prihodu na številnih testih dokazoval, da je zelo dober avtomobil. Manjkal mu je pravzaprav le dovolj sodoben dizelski motor, ki ga je zdaj končno tudi dobil. Žal pa si v kombinaciji z njim ni mogoče omisliti samodejnega menjalnika, potovalnega računalnika in TC-ja, kar bodo morda nekateri zagotovo pogrešali.

Hvalimo in grajamo
motor
prostornost
prednja sedeža
vodljivost in lega na cesti
materiali v notranjosti
med speljevanji je motor izredno neodločen
ni potovalnega računalnika
ni pregradne mreže
ni samodejnega menjalnika