Če niste ravno gozdar, vam štirikolesni pogon pride prav le nekajkrat na leto. Pri Nissanu so nam preizkus novega 1,6-litrskega turbodizla omogočili v idealnem terminu.
Dvo- ali štirikolesni pogon?
Med enako opremljenima Qashqaiema z dvo- in štirikolesnim pogonom je v ceni za 1.950 evrov razlike. Ker to ni malo denarja in ker tipičen kupec tega Nissana ni gozdar(ka), je večina (približno 60 odstotkov) pri nas prodanih Kaškajev gnanih le na prednji kolesni par. A če bi bili kupci vsaj en dan postavljeni v razmere, kakršne so bile v letošnjem februarju, bi se ta odstotek morda prevesil v korist štirikolesno gnanim.
V dobre štiri metre dolgem avtomobilu smo našli prostor štirje odrasli, od tega dva, ki sta se tistih dvakrat po pol ure morala imeti malo bolj rada. Desna tretjina zadnje klopi je bila preklopljena naprej in je tako omogočala prevoz smuči. Na zadnji klopi je dovolj prostora za noge, malo manj pa v višino: 180 centimetrov visoka oseba se bo z lasmi že dotikala stropa. Graje vredna je tudi višina odprtih prtljažnih vrat, ki bo z buško kaznovala neprevidnost ob razkladanju vsebine v prtljažniku.
Novi 1,6-litrski dCi
Pred prevzemom testnega vozila se nisem pozanimal, kaj se skriva pod motornim pokrovom, zato je bil prvi vtis o motorju zelo pozitiven. So pa dobro navili ta 1.500-kubični dCi! Napaka: v nosu se je skrival novi turbodizel s 1.598 kubičnimi centimetri, kakršen bo našel svoje mesto tudi v Renaultih. Teh 20 'konj' več od motorja 1.5 dCi (ta ostaja v ponudbi) očitno pripomore k živahnejšemu premikanju na avtocesti ali v mestu, kjer pa bo treba pravilno in pravočasno izbirati prestave. Če se boste sredi križišča znašli v drugi prestavi in s prenizkimi vrtljaji (pod 1.500), bo odziv motorja preveč len za tok s prometom. K dodatni slabi volji nato prispeva še povprečen menjalnik, ki med premikanjem nerad vklopi prvo prestavo.
Zmerno nizka poraba
Nissan navaja kombinirano porabo goriva 5,5 litra za pogon 4WD oziroma 4,9 litra za dvokolesno gnanega na 100 prevoženih kilometrov, kar je kljub občutno boljšim zmogljivostim manj kot pri 1.5 dCi (5,2 za 2WD). V praksi se je povprečna poraba ustavila precej višje, a je treba upoštevati zimske razmere in temu primerno vozniško veselje. Pri hitrosti 130 km/h grafični prikazovalnik trenutne porabe miruje pri približno šestih litrih na sto kilometrov, ob zabavnem driftanju po zasneženi cesti pa je povprečna poraba zrasla prek devet litrov.
A toliko bo 'žrl' le nekaj dni v letu, ko boste z nasmeškom ugotavljali, da ste tista dva tisočaka dobro unovčili.
Besedilo: Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar, Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.840 € |
Cena testnega modela: | 28.640 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa– 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 17 V (Bridgestone Dueler H/P). |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 7,1/4,6/5,5 l/100 km, izpust CO2 145 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.562 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.330 mm – širina 1.783 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.630 mm –prtljažnik 410–1.515 l – posoda za gorivo 65 l. |
T = -2 °C / p = 966 mbar / rel. vl. = 79 % / Stanje kilometrskega števca: 6.612 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,1s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/11,7s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,7/13,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 190km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 40m |
-
Novi motor je dobrodošla dopolnitev ponudbe in razveseljuje z zmogljivostmi, manj pa z močjo v najnižjih vrtljajih.