Kratki test: Seat Leon ST 1.4 TSI (103 kW) Style

3. 10. 2014
Deli

Volkswagnova tehnologija, zapakirana v živahnejšo obliko, poleg tega pa vse skupaj ceneje kot Golf Variant. Tako nekako bi na hitro opisali Seata Leona ST.

Tako kot nekateri ljudje listajo časopis od zadaj, se bomo tudi mi na podoben način lotili tega Leona. Morda zadek res ni atraktiven kot pri krajšem Leonu, a dejstvo, da v sebi skriva 587-litrski prtljažni prostor, je podatek, ki je v tem primeru prvotnega pomena. Res je, Golf je bogatejši za 20 prtljažnih litrov, a je tudi

Leonova številka hvalevredna. Sploh zato, ker je opaziti, da je nekdo razmišljal tudi o drugih stvareh, ne le o dejanski velikosti. Tako je denimo sama odprtina dovolj velika in široka, pa tudi rob je dovolj nizek za lažje nakladanje tovora. Ob strani sta dva uporabna predala, ki z lahkoto 'pospravita' nujno avtomobilsko opremo, da se ta ne prevaža po prtljažniku, vsa drobnarija pa je lahko popredalčkana v spod­njem nivoju dvojnega prtljažnega dna. Če zaznate potrebo po še večjem prtljažniku, je dovolj, da prek vzvoda v prtljažniku podrete deljivo zadnjo klop in takoj boste dobili 1.470 litrov prostora.

Prostora zadaj ni ravno v izobilju, sploh če je pred vami dolgonogi sopotnik ali sopotnica. A je zato dobro poskrbljeno za vpetje otroškega sedeža, saj so nastavki ISOFIX z lahkoto dosegljivi, pa tudi sponka za vpetje varnostnega pasu je pri zapenjanju na dosegu roke.

Čeprav smo pri Seatih vajeni temperamentnosti, je voznikov delovni okoliš še najbolj suhoparen del Leona. Daleč od tega, da kaj ne bi delovalo ali imelo smisla pri postavitvi in ergonomiji, le zdi se, da je ta projekt zaobšel Seatov oblikovalski oddelek. Še najbolj izstopa dober volanski obroč z vsemi vgrajenimi stikali za upravljanje multimedijskega sistema ter potovalnega računalnika. Oblikovalsko sivino nekoliko omili za doplačilo dostopen multimedijski sistem s 5,8-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik, vgrajenim Bluetoothom ter USB-priključkom, ki je v predalu pred sovoznikom. Naj omenimo, da je bil testni Leon ST opremljen s sistemom proti naletu, ki vam lahko pride še kako prav, ko niste pozorni na nenadna ustavljanja v mestni gneči.

Tokratni testiranec je v nosu skrival 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik s 103 kilovati moči, za katerega lahko rečemo, da je super alternativa dizelskemu motorju, ki naj bi bil prva smotrna izbira, ko je govor o družinskih karavanih. Mali bencinar potegne odlično, pravzaprav še bolje od dizla v spodnjem območju delovanja motorja. Največji navor 250 njutonmetrov je pri 1.500 vrtljajih in vztraja vse do 3.500, kar zagotavlja dobro prožnost. Ob običajni vožnji in prostem teku ga boste komaj kaj slišali. Tudi po žepu vas ne bo kaj dosti udaril: na normnem krogu smo mu namerili porabo 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je komaj štiri decilitre več od 150-'konjskega' turbodizelskega brata.

Tako kot smo že vsakič zapisali pri testih novih Leonov, bomo tudi tokrat enakega mnenja: Volkswagen je Seatu pustil, da se je Leon po konkurenčnosti resno približal svetemu Golfu.

Pripravil: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Cena testnega modela: 21.979 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.500–6.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Pirelli Cinturato P7).
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 122 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna masa 1.765 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.535 mm – širina 1.815 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.635 mm –prtljažnik 587–1.470 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 72 % / stanje kilometrskega števca: 11.813 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,5s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4/10,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,3/11,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 211km/h (VI.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Čeden in atraktiven Leon ST naj bi prevzel mlade in športno aktivne kupce znotraj koncerna VW, a dejstvo je, da za manj denarja in z isto tehniko, kot jo premore Golf, lahko prepriča še koga drugega.

Hvalimo in grajamo
prostornost
motor
prtljažnik (prostornost in uporabnost)
sistem Front Assist
suhoparna notranjost
vzdolžni prostor na zadnji klopi