Morda bi morali na težave, ki jih je imel mali A ob svojem rojstvu, počasi že pozabiti,
toda ob pogledu na najbolj športni model A 210 L Evolution tega preprosto ne moremo storiti.
Oznakam A 140, A 160 in A 190 (te pomenijo prostornino motorja) so pri Mercedes-Benzu dodali še najvišjo doslej - A 210. Ta pove, da 2084-kubični štirivaljnik z reprogramirano elektroniko in s povsem nanovo razvitim izpušnim sistemom zmore 103 kW/140 KM in 205 Nm navora.
Že v trenutku ko ga zaženete, se uglasi s prijetno športnim zvokom in takšen skozi dvocevni izpušni sistem prihaja tudi pri višjih vrtljajih. Elektronika skrbi za to, da se agregat na ukaze s stopalke za plin odziva hitro in brez omahovanja.
Petstopenjski ročni menjalnik ob tem ponuja presenetljivo kratke, hitre, predvsem pa natančne gibe. Vse skupaj zadostuje za pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v 8, 2 sekunde in največjo končno hitrost 203 kilometre na uro. Zavore? Ojačene!
Sorazmerno kratka medosna razdalja (kljub podaljšani karoseriji v dolžino meri le 377 centimetrov in ob tem nikakor ni športno nizek) skupaj z zmogljivim motorjem zagotavlja precejšnjo mero užitkov, čeprav naše meritve tega morda niso pokazale v celoti. Krive so bile namreč zimske gume in visoka zunanja temperatura. Prav gume pa so poskrbele za eno nevšečnost.
Pri hitrosti nad 140 km/h, kjer mu mimogrede še ne zmanjka moči, je A postajal vse nemirnejši, valjanje v prečni smeri je postajalo nevarno moteče, na ukaze z volanskega obroča pa se je odzival vse bolj nepredvidljivo. Obrnili smo se na pooblaščeni servis, kjer so po natančnem pregledu podvozja ugotovili, da vzrok za to lahko tiči le v neprimernih gumah (Toyo Snowprox). Domneve so se izkazale za resnične. S serijsko nameščenimi gumami znamke Dunlop SP Sport 9000 se je dinamika vožnje izrazila v povsem drugi luči.
Notranjost: bogatijo jo previdno izbrane barvne kombinacije, kakovostnejši materiali (usnje, alkantara), polsamodejna klimatska naprava, avdiosistem z odličnim ozvočenjem, za športni pridih pa poskrbijo tudi aluminijasti dodatki, prav take stopalke, merilniki na »alu« podlagi, nekoliko izboljšani sedeži, predvsem pa kratek in natančen menjalnik.
Sedenje: za volanskim obročem se ni veliko spremenilo. Marsikdo tam torej še vedno ne bo našel ugodnega položaja, volanski obroč je nastavljiv zgolj po višini, brisalnikom in smernikom pa je namenjena le ena obvolanska ročica. Toda to so pač lastnosti, ki se jih je pri A-ju preprosto treba privaditi.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 24.799,86 € |
Cena testnega modela: | 28.089,66 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,4 s |
Največja hitrost: | 203 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 84,0 × 94,0 mm - gibna prostornina 2084 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 5500/min - največji navor 205 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 5,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,270; II. 1,920; III. 1,340; IV. 1,030; V. 0,820; vzvratna 3,290 - diferencial 3,720 - gume 205/45 R 16 |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,4 s - povprečna poraba goriva (ECE) 7,9 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1195 kg - dovoljena skupna masa 1640 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3776 mm - širina 1719 mm - višina 1589 mm - medosna razdalja 2593 mm - kolotek spredaj 1503 mm - zadaj 1452 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina 1560-1690 mm - širina 1340/1370 mm - višina 910-980/910 mm - vzdolžnica 900-1140/770-1030 mm - posoda za gorivo 54 l |
Prtljažnik: | (normno) 390-1930 l - |
T = 18 °C, p = 1004 mbar, rel. vl. = 64 %, Stanje kilometrskega števca: 4737 km, Gume: Toyo Snowprox S950 | |
Pospešek 0-100km: | 9,3s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,2s ( 166km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,6 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,8 (V)s |
Največja hitrost: | 204km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,3l/100km |
poraba na testu: | 11,2 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 79,4m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 69dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 69dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Če iščete kompromise med mestnim avtomobilom, prostorno notranjostjo in športnimi užitki, vam je A 210 Evolution brez dvoma pisan na kožo. Ampak pred nakupom ne prezrite cene! Ta je pri tem malčku še najmanj kompromisna.