Nissan Almera Sedan 1.5 Comfort Plus

24. 8. 2001
Deli

Nissan je tudi novo Almero ponudil v limuzinski izvedbi. S tem je zagotovo želel izboljšati predvsem povprečno prostornost prtljažnika kombilimuzinske izvedenke.

Prvi pogled v papirje in sam videz avtomobila vas prepričujeta, da je Nissan zastavljeni cilj dosegel. Nato pa se odločite to nekoliko raziskati. Najprej odprete pokrov prtljažnika in ugotovite, da je izdelava povprečna, prav tako kakovost izbranih materialov.

Na notranji strani pokrova je veliko ostrih robov pločevine, saj pokrov sploh ni obložen, kar je danes že skoraj obveznost (pri kombilimuzini je pokrov obložen). K slabšemu vtisu prispeva svoje še mehanizem (oziroma vodila) pokrova, ki se zajeda globoko v prtljažnik. Tudi prilagodljivost na papirju veliko obljublja, toda naslonjalo zadnje klopi je zgolj preklopljivo in deljivo po tretjinah. Druge razlike med limuzino in kombilimuzino so skoraj zanemarljive.

Med enakosti spada tudi 1, 5-litrski agregat, ki je v povsem enaki obliki poznan že iz tri- in petvrate različice. 66 kilovatov (90 KM) največje moči in 128 njutenmetrov največjega navora v teoriji ne obljublja vratolomnih zmogljivosti, toda motorček na cesti preseneti. Dobro se odziva na »dražljaje« stopalke plina in tudi prožnost je povsem zadovoljiva, dokler avtomobil ni obremenjen z nekaj več prtljage in potniki oziroma se ne vzpenja v večji klanec. V vseh primerih motor zahteva sprejemljivo količino goriva, ki se v splošnem (seveda je še vedno precej odvisno od načina vožnje in drugih voznikovih zahtev) giblje pod mejo desetih litrov, za lepo ravnanje pa vas bo motor nagradil s porabo tudi okoli osmih litrov goriva na sto prevoženih kilometrov.

Podvozje je čvrsto in nič kaj udobno, toda zato toliko bolj dobrodošlo pri poigravanju v ovinkih. V takšnih primerih boste cenili majhno nagibanje karoserije ter dobro vodljivost in lego. V kritičnih situacijah bodo podaljšano Almero zanesljivo ustavile sicer vsega zaupanja vredne zavore, ki pa v paketu opreme Comfort plus še vedno niso podprte s sistemom ABS.

Nissan je želel z Almero Sedan zamenjati sorazmerno dobro prilagodljivost kombilimuzinske Almere z dolžino (dolžinski prirastek 241 milimetrov) in litri prtljažnika (plus 105 litrov), toda zadeva ni tako preprosta, kakor se sprva zdi.

Že res, da občasno pridejo še kako prav dolžinski centimetri podaljšane različice, toda večinoma je prilagodljivost na prvem mestu. Iz tega sledi, da je krajša 3- ali 5-vratna Almera boljši nakup. Tistim pa, ki jim vendarle več pomenijo dolžinski centimetri, ne preostane drugega, kakor da pri prilagodljivosti in neravnem dnu prtljažnika zamižijo na eno oko in se odločijo za Almero Sedan.

Peter Humar

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.059,76 €
Cena testnega modela: 12.310,97 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,8 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1498 cm3 - največja moč 66kW (90 KM) pri 5600/min - največji navor 128 Nm pri 2800/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 185/65 R 15 H
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,8 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,5/6,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1105 kg
Zunanje mere: dolžina 4425 mm - širina 1695 mm - višina 1445 mm - medosna razdalja 2535 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 460 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 12,3s
1000m z mesta: 33,8s ( 151km/h)
Največja hitrost: 178km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,1l/100km
poraba na testu: 9,5 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Nissan želi z Almero Sedan pokazati, da je lahko avtomobil z večjim prtljažnikom uporabnejši od kombilimuzine. Toda litri niso vse. Pomembna je tudi malenkost, ki se ji reče prilagodljivost. Pri tem morajo nissanovci še mnogo postoriti.

Hvalimo in grajamo
osnovna prostornost prtljažnika
motor
vodljivost in lega
učinkovitost zavor
prilagodljivost prtljažnika
zvočna izolacija
(ne)udobna vožnja
ni sistema ABS