Nissan Pick-Up Navarra

22. 8. 2002 | Dušan Lukič
Deli

Avtomobili in šport so že dolgo neločljivo povezani. Pa ne le dirkaško. Poskušajte si predstavljati, kakšen bi bil katerikoli šport brez avtomobilov. Bi svoje kolo, vodni skuter ali recimo smučarsko opremo raje prevažali z vlakom ali tovorili na svojem hrbtu?

Američani, ki sicer avtomobile uporabljajo v malce drugačne namene, kot smo jih navajeni uporabljati tukaj, so hitro ugotovili, da so pickupi kot ustvarjeni za aktivno življenje, pa naj bo to šport ali pa konjički, ki zahtevajo prevažanje večjih in bolj umazanih kosov tovora. Zato več kot polovica pri njih prodanih avtomobilov sodi v kategorijo pickupov, poltovornja(čk)ov po slovensko. Je pa tudi res, da so tam tovrstna vozila malo večja.

Njihov full-size pickup je dolg krepko prek pet metrov in se ga v Evropi ne bi sramovalo niti dobro stoječe prevozniško podjetje. Zakaj tako veliki? Zato ker je potem v njih dovolj prostora za štiri osebe in kup tovora. V Evropi je malo drugače. Prostora na cestah je manj, bencin ni poceni in logična posledica je, da je pickupov manj. In ti, ki so, bi čez lužo sodili med manjše. Nisannov Pick-Up, ki smo ga tokrat preizkusili v različici Navarra.

Navarra je oznaka opreme in jo boste na cesti zlahka prepoznali. Kromirana vzvratna ogledala, dodatni pragovi, široke obrobe blatnikov, varnostni lok (ki pa je bolj optične kot varnostne narave) za kabino. Videz je primerno »mačo«, je pa res, da zaradi tega malo trpi uporabnost. Pragovi pod vrati namreč pomenijo, da boste velikokrat umazali hlače, ko boste lezli v avtomobil in iz njega, varnostni lok, ki je privijačen na vrh blatnikov v tovornem prostoru, pa zmanjšuje njegovo uporabnost.

Ko smo hoteli v Navarro pospraviti ATV-ja (test ste lahko prebrali v prejšnji številki Avto magazina), se je izkazalo, da ne gre. Tovorni prostor je namreč zaradi dvojne kabine kratek, vendar če bi prednja kolesa ATV-ja zapeljali na blatnika, ki štrlita v tovorni prostor, bi še šlo. Ampak tam je na žalost privijačen varnostni lok.

Dvojna kabina sicer res pomeni manjšo nakladalno površino, zato pa se lahko v kabini peljejo štirje. Dva spredaj udobno, dva zadaj malo bolj na tesno. Klop ima namreč zelo pokončno naslonjalo, pa tudi prostora za kolena ni veliko. Ampak za silo na krajše razdalje kar gre.

Spredaj je precej bolje, sedi se sicer pričakovano visoko, a ne previsoko. Če ste večji od 185 centimetrov, boste pogrešali malo daljši vzdolžni pomik sedeža, česa drugega pa ne. Merilniki so lično beli, kar daje avtomobilu pridih športnosti, prestavna ročica je sicer dolga, a dokaj natančna, poleg nje pa je še ročica za vklop štirikolesnega pogona (sicer sta gnani le zadnji kolesi) ter reduktorja.

Slednjega boste potrebovali le redko, saj se že ob le vklopljenem štirikolesnem pogonu Navarra dobro znajde na skoraj vseh terenih. Sicer pa se je izkazalo, da se najbolj domače počuti na makadamskih cestah, kjer zanesljivo blaži udarce izpod koles in je lahko ob vklopljenem le zadnjem pogonu tudi zabavna za vožnjo.

Velik del zaslug za to nosi tudi dizel pod motornim pokrovom. Ta zmore 133 »konjev« in veliko uporabnega navora že v nižjih vrtljajih, ne zmede pa ga niti polna obteženost avta. Res je sicer, da bi bil kak šestvaljni ali osemvaljni bencinski motor (ah, Amerika) še boljši, toda potem tudi poraba ne bi sodila pod oznako ugodno.

Uporaben ali ne? Seveda je Navarra uporabna, ampak ravno tako bi bil tale Nissanov Pick-Up uporaben tudi s cenejšo različico opreme, ki je za milijon in pol tolarjev cenejša. Ampak potem bi bil samo uporaben, ne pa tudi športni »mačo«. To pa je tudi nekaj vredno, mar ne?

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 30.462,36 €
Cena testnega modela: 30.462,36 €
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,3 s
Največja hitrost: 160 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 89,0 × 100,0 mm - gibna prostornina 2488 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 98 kW (133 KM) pri 4000/min - največji navor 304 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronsko vodena črpalka za vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 9,0 l - motorno olje 5,0 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: priklopljivi štirikolesni pogon - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 2,077; III. 1,360; IV. 1,000; V. 0,760; vzvratna 3,636 - reduktor, prestavi 1,000 in 2,020 - diferencial 4,625 - gume 225/70 R 16 S
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,3 s - poraba goriva (ECE) ni podatka
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamične obese, trikotna prečna vodila, vzvojna vzmetna palica, teleskopski blažilniki, stabilizator - zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan s kroglicami, servo
Mase: prazno vozilo 1795 kg - dovoljena skupna masa 2860 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 3000 kg, brez zavore 750 kg - obremenitev strehe ni predvidena
Zunanje mere: dolžina 4955 mm - širina 1825 mm - višina 1715 mm - medosna razdalja 2947 mm - kolotek spredaj 1525 mm - zadaj 1505 mm - rajdni krog 12,8 m
Notranje mere: dolžina 1580 mm - širina 1400/1400 mm - višina 950/900 mm - vzdolžnica 870-1080/840-610 mm - posoda za gorivo 75 l
Prtljažnik: (dolžina × širina) 1395 × 1390 mm
Naše meritve
T = 20 °C - p = 1009 mbar - rel. vl. = 63 % - Stanje števca: 5889 km - Gume: Bridgestone Dueler H/T
Pospešek 0-100km: 14,5s
1000m z mesta: 35,7s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,5 (V.)s
Največja hitrost: 159km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,6l/100km
Najvišja poraba: 12,9l/100km
poraba na testu: 12,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 71dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Pickup ni za vsakogar, to je zaradi njegove velikosti (in tudi cene) povsem jasno. Ampak jasno je tudi, da je odlična izbira za tiste, ki si želijo tovrsten avto.

Hvalimo in grajamo
praktičnost
motor
videz
uporabna kabina
premajhen tovorni
okrasni dodatki zmanjšujejo uporabnost
glasen motor