Letos aprila je Nissan osvežil ponudbo modela Qashqai. Vsekakor pa postaja vedno bolj priljubljen dvokolesni pogon.
Naš preizkusni primerek je bil prav tak, kot bi si ga najbrž izbrala večina tistih, ki se zanima za nakup: z zelo veliko opreme (skoraj vsem, kar je mogoče dobiti pri Nissanu), z dovolj močnim turbodizelskim štirivaljnikom pa tudi zgolj s pogonom na sprednji kolesi.
Opremljenost je bila res zgledna, z dodatnim paketom Connect kupec pridobi celo navigacijsko napravo, katere uporabna vrednost pa je bolj vprašljiva, saj za Slovenijo ponuja zgolj površne zemljevidne podatke, seveda tudi iskanje naslovov in vodenje pri tej navigaciji odpade … Tako se lahko vprašamo, ali je tak Connect res vreden nakupa. Morebiti pa je, saj za dodatnih tisoč evrov ob navigacijski napravi dobimo še zatemnjena stekla zadaj, vzdolžni letvi strešnega prtljažnika in okrasne aluminijaste stopalke. Gre sicer 'zgolj' za 1, 5-litrski turbodizel, a pri Renaultu, dobavitelju teh motorjev, jim je z njim uspel veliki met.
Pri običajni uporabi prav ničesar ne pogrešamo, ne dodatnih 46 'konjev' ne večjega dvolitrskega Nissanovega turbodizla. Poleg prav presenetljivih zmogljivosti nas zadovolji tudi z zmerno porabo. Ta je seveda odvisna od teže voznikove noge, in če ga priganjamo, lahko porabi primerno načinu hitrejše vožnje (celo do 9 litrov). Brez težav pa se da zdržati tudi s porabljenimi 5, 5 litra goriva na 100 kilometrov. Naše testno povprečje 5, 9 litra na 100 kilometrov je tudi v tem 'varčevalnem' slogu.
Nissanovi konstruktorji so s Qashqaiem odlično opravili svoje delo in tako lahko tudi po nekaj letih staranja zanj zapišemo, da je še vedno presenetljivo svež, po videzu, prepričljivosti in uporabnosti. To potrjujejo tudi prodajne številke, ne nazadnje tudi tiste v Slovenji, saj je tudi pri nas Qashqai še vedno najbolj priljubljen v svojem razredu. Ko se kupec odloča zanj, je običajno edina težava v premišljevanju in odločanju o tem, ali ni dovolj že osnovni model Visia, ki ima res zadovoljivo opremo. Izračun, ali je potrebna dražja stopnja opreme, v našem primeru Tekna Connect, pa je odvisen predvsem od posameznikovih pričakovanj.
Vsekakor pa je preizkušeni Qashqai po tehnični plati dokazal Nissanovo kakovost tudi glede lege na cesti. Ta je zaradi nižjepresečnih gum pri modelu Tekna za občutek boljša kot pri izhodiščni različici, seveda na račun malenkost slabšega udobja. Razočarajo pa dokaj nezadovoljive zavorne zmogljivosti.
Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.800 € |
Cena testnega modela: | 23.260 € |
Moč: | 78kW (106 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,2 s |
Največja hitrost: | 177 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm? – največja moč 78 kW (106 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 17 V (Bridgestone Dueler H/P). |
Zmogljivost: | največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,7/5,1 l/100 km, izpust CO2 135 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.407 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.330 mm – širina 1.783 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.630 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 65 l. |
Prtljažnik: | 410–1.515 l |
T = 27 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 16.622 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,3/12,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,2/14,1s |
Največja hitrost: | 177km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 40m |
-
Qashqai je eden najuspešnejših terencev/križancev zaradi splošnega dobrega vtisa in snovalcev, ki so mislili skoraj na vse.