Ne le med japonskimi znamkami, Mazda velja za 'dizajnersko' znamko, pri kateri poskrbijo, da je oblika njihovih izdelkov vedno všečna. Tudi pri CX-5 se to zdi ena od pomembnih lastnosti.
Vsekakor spada CX-5 med tiste avtomobilske primerke, kjer tudi to, da gre za križansko-športnoterensko vrsto, ne vpliva na estetski vtis. Čeprav zdaj ni več novost, njena oblika še vedno vzbuja dovolj pozornosti. A se hkrati tudi skrije v množici, če jo na primer izberemo v barvi, s kakršno je bila 'opremljena' tale naša, ki smo jo preizkušali dlje časa. Ko sem opazoval novejši primerek iste vrste avtomobila z oznako E-Pace, se mi je kar iz številnih opazovalnih izhodišč zazdelo, da so tudi Jaguarjevi oblikovalci dobro cenili delo Mazdinih. A to je že zelo oseben pogled, ni nujno, da bo kdorkoli drug videl stvari podobno …
Sicer pa vemo, kako pomembna je estetika, saj marsikdo (morda celo večina kupcev) avtomobile izbira prav z očmi.
Potrebujete odgovor, kaj je tisto, kar avtomobilu daje prednost pri vsakodnevni uporabi? Mazdin večji od obeh modelov z oznako CX (v Evropi, drugod ponujajo še nekaj dodatnih) je nekje na pol poti med križanci in športnimi terenci. Če za razlikovanje med njimi vzamemo možnost štirikolesnega pogona in s tem morebiti nekoliko boljših zmogljivosti pri vožnji zunaj utrjenih cest, je v različici, kot smo jo vozili mi, tudi prav spodoben športni terenec. Za to poskrbi dovolj zmogljiv motor (če v avto sedeš nepoučen, se ti pri presoji pospeškov in lahkotnosti doseganja hitrosti zdi, da gre za močnejšo različico motorja). Ta je seveda turbodizelski, klasika, pač. Mazda doslej s svojimi izdelki ni prišla na seznam tistih, ki so za doseganje primernih ekoloških potrdil uporabljali trike na meji dovoljenega ali še čez. Vsekakor velja poudariti, da tudi glede povprečne porabe goriva na našem testu ne odstopa preveč od normnih podatkov in našega običajnega normnega kroga. Zato se – kljub modnemu kričanju, da so dizli za staro šaro – zdi, da v CX-5 turbodizel pride bolj do izraza, predvsem zaradi manjših stroškov za gorivo. Za takšne solidne rezultate lahko 'krivimo' tudi ročni šeststopenjski menjalnik, kratka ročica in natančni gibi pa voznika spodbujajo, da vožnji posveti tisto pozornost, ki je sicer vedno potrebna, da ima ves čas pod nadzorom delovanje avtomobila.
Zelo sprejemljiva sta tako lega na cesti kot vozno udobje, za slednje poskrbijo primerne višjepresečne gume na običajnih 17-palčnih kolesnih obročih. Tako tudi slabše in luknjaste povprečne ceste v naših krajih ne povzročajo neudobja. Štirikolesni pogon pa je nekakšna zlata rezerva za dni, ko sneg pobeli naše kraje in si želite priti tudi v kakšen klanec.
Tisto, kar zmanjšuje uporabnost CX-5, je predvsem povezano z velikostjo avtomobila. Ne toliko z dolžino, ker je ta za slovenske parkirne prostore še kar primerna, temveč preglednost. Pogled iz avtomobila neposredno naprej na cesto še kar gre, a precej obilni stebrički lahko zakrijejo pomemben del voznikovega pogleda na prometno dogajanje, na primer spredaj desno, kjer se lahko med konec vetrobranskega stekla in začetek stekla na desnih vratih 'skrije' kakšen pešec ali kolesar (za večje predmete/avtomobile je tu elektronski nadzor mrtvega kota). Tudi pogled vzvratno ni ravno idealen, a tu pomaga solidna kamera za vzvratno vožnjo (a je tudi to treba znati uporabljati!).
Prostornost in prilagodljivost sta prav tako pomembni dobri lastnosti CX-5. Voznik in sovoznik sedita na udobnih sedežih, ki so prav tako primerni za potovanja na daljših razdaljah. Tudi zadnja klop je prostorna, celo za odraslo osebo med dvema otroškima sedežema, pritrjenima s sponkami Isofix. Prtljažnik je že ob uporabi petih sedežev dovolj velik, a ga lahko z enim samim pritiskom iz prtljažnika s preklopom zadnjih naslonjal primerno povečamo.
Ni kaj, Mazda ob dobrem videzu ponuja tudi vse, kar sicer potrebujemo za prijetno in brezskrbno vožnjo. Elektronski pripomočki? Telefon lahko povežemo prek modrozobe povezave, iskanje menijev po sredinskem zaslonu je varno – s sredinskim gumbom vedno najdete tisti meni, ki ga iščete. Žal je iskanje včasih zamudno, ker so nekatere funkcije dostopne šele po nekajkratnem odpiranju podmenijev.
Vsekakor pa velja: kdor prisega na znamko in išče dovolj prostoren, a hkrati ne prevelik avtomobil, mora upoštevati čudežno oznako CX-5. Ni čudno, da je to tretja najbolj priljubljena Mazda, za manjšim CX-3 in običajno 'trojko'.
Cena testnega modela: | 32.690 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 32.190 € |
Cena testnega modela s popusti: | 32.690 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.385 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar 498) |
Zmogljivost: | največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 142 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l |
Prtljažnik: | 506–1.620 l |
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.530 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,8s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,1/14,2s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 9,1/11,7s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |