Narisali so ga pri Renaultu. Tehnika je večinoma Nissanova (in razvoj tudi), nekaj je seveda francoske. Izdelujejo ga v Koreji, kjer ga lahko kupite kot Renaulta-Samsunga QM5. Pri nas mu je ime Koleos. Pravi križanec.
Začnimo pri slabši strani: ker je Koleos izdelan v Aziji, bi pričakovali dobro kakovost izdelave. Pa ni tako. Med testom nam je v rokah (ali na tleh) ostalo nekaj plastičnih delov, pogled nanje pa je razkril tudi vzrok: pritrjeni namreč niso bili z vijaki ali zatiči, kot je v navadi pri avtomobilih, temveč z nekaj koščki dvostranskega lepilnega traku – ta pa se z vročo plastiko in s tresljaji očitno ne razume najbolje.
Varčevanje je že pohvalno, a ne tam, kjer se to opazi. In manjkajoč ročaj za zapiranje prtljažnika ali zračnik sta, recimo, opazni stvari.
Nazaj k boljšemu delu avtomobila: Koleos je v sorodu z Nissanovim X-Trailom. To pomeni, da motor v osnovi poganja sprednja kolesa, navor pa zna tudi na zadnja prenesti z zadnjim združeni sredinski diferencial, kjer se skriva večploščna sklopka, ki jo krmili računalnik. Ta se v nekaterih situacijah odzove dovolj hitro in na zadnja kolesa prenese do 50 odstotkov navora. Voznik sicer lahko štirikolesni pogon tudi povsem izklopi ali pa razmerje navora zaklene na 50 : 50.
Če k temu dodamo še dvolitrski dizel, ki je v najnižjih območjih delovanja turbodizelsko astmatičen (in zato malce manj prijazen v mestu), in mehko podvozje, ki odlično požira neravnine, je jasno: Koleos bo služil kot vsakdanji družinski avto, odlično pa se znajde na makadamski cesti ali v snegu. Terenec ni (in tudi noče biti), dirkalnik tudi ne, na kar opozori z nagibanjem karoserije in odločnim podkrmiljenjem).
Notranjost je za družinsko uporabo povsem dovolj prostorna (le sprednji sedeži bi lahko imeli več vzdolžnega pomika), sedi se visoko, prtljažnik je dovolj prostoren, tudi različnih predalov in odlagalnih površin je dovolj.
Torej? Če vam uspe pozabiti na težave s kakovostjo izdelave (morda pa smo imeli s testnim Koleosom le veliko smole), je lahko francoski korejec dobra družinska izbira, še posebej če imate radi avtomobile, za katere veste, da se bodo dobro znašli tudi v slabih voznih razmerah in na slabih cestah.
Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 30.900 € |
Cena testnega modela: | 31.360 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,9 s |
Največja hitrost: | 232 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Hankook Dynapro HP). |
Zmogljivost: | največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 11,8/6,2/8,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.655 kg – dovoljena skupna masa 2.300 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.520 mm – širina 1.865 mm – višina 1.700 mm – posoda za gorivo 65 l. |
Prtljažnik: | 450–1.380 l |
T = 27 °C / p = 1.200 mbar / rel. vl. = 29 % / Stanje kilometrskega števca: 9.853 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,8s ( 129km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,8/12,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,7/14,7s |
Največja hitrost: | 185km/h (VI.) |
poraba na testu: | 10,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,2m |
AM meja: | 40m |
-
Tak Koleos bo dobra izbira za tiste, ki iščejo nekoliko večjega križanca (ali mehkega terenca) in jih zanimata predvsem udobje in prostor v kombinaciji z dizlom in dokaj bogato opremo.