Kratica MHD na zadku naj bi pomenila Micro Hybrid Drive, a mu bolje pristaja ime Mestni hitrostni dirkač. Zagotovo!
Smart ForTwo je v prenovljeni podobi precej zrasel in postal bolj vsakodnevno uporaben. V dolžino so ga raztegnili za 19, 5 centimetra, v širino potegnili za 43 milimetrov, medosno razdaljo pa so razvlekli za 55 milimetrov.
Zato je tudi v notranjosti več prostora tako za noge kot tudi ramena (sovoznikov sedež je od voznikovega pomaknjen za 15 centimetrov bolj nazaj, da ramena potnikov niso poravnana), armaturna plošča je odslej povsem ravna (predpisi v Ameriki), prtljažnega prostora je več kar za 50 odstotkov. Z 220 litri sicer ne boste selili prijateljice, boste pa lahko v trgovini nakupili špecerijo za vso družino. Preizkušeno!
Redki so avtomobili, ki omogočajo drgnjenje ledu z vetrobranskega stekla kar iz čelne smeri in ki zagotavljajo vzvratno vožnjo kar tako, da stegnete roko in otipate zid ali da poljubno izvlečete sredinsko konzolo. Smart ForTwo ostaja posebnež tudi v novi različici. Čeprav je zrasel in s tem pridobil nekaj uporabnosti (več prostora v notranjosti, večji prtljažnik, več udobja), pa se pojavlja vprašanje, ali je to sploh prava smer, saj je prav majhnost njegov največji adut. Saj veste, ko lahko na vzdolžno parkirišče parkirate kar prečno in se smejite drugim, ki se trudijo z bočnim parkiranjem.
No, po naših izkušnjah v prepolni Ljubljani ForTwo ni izgubil te prednosti, saj smo vedno dobili tisti kotiček v velikosti skuterja, kamor smo ga porinili. Je pridobil nove prednosti, in sicer na magistralni cesti in avtocesti. Medtem ko je predhodnik komaj lovil avtocestno hitrostno omejitev, je novinec veliko bolj suveren, pri tem pa ga ni treba priganjati povsem do skrajnosti. Litrski bencinski trivaljnik, ki z 52 kilovati spada v zlato sredino (obstajata namreč še 45- in 62-kilovatni motor) je glasen, vendar tudi skromen pri porabi.
Povprečje na testu je znašalo 6, 7 litra, a bi z bolj umirjeno vožnjo zlahka prilezli do slabih šestih litrov, kar pa je v dandanašnjem času vrtoglavih cen bencina več kot zadovoljiv rezultat. No, da ne bomo izpostavljali samo pozitivne lastnosti, bomo omenili še tiste, ki so nam šle na živce. Recimo robotiziran petstopenjski menjalnik, ki bi ga zlahka zamenjali za dobrega samodejnega brata.
Pri Smartu se sicer hvalijo, da je pri pretikanju za kar 50 odstotkov hitrejši od predhodnika, a še vedno potrebuje veliko časa, da oddela svoje, pri tem pa vsakič zagotavlja vzdolžno nihanje glav potnikov. V uredništvu smo ga poimenovali kar kimavček, kar je pogosto ime za robotizirane menjalnike.
To nihanje sicer lahko omejite s tem, da pred pretikanjem (sekvenčno prek prestavne ročice ali povsem samodejno) popustite stopalko za plin, a to je že voznikovo prilagajanje manj prijetnemu delovanju tehnike, kajne? No, moteče je tudi vpetje zavorne stopalke, saj morate nanjo pritisniti z vso nogo, kot da bi vozili največji tovornjak, predvsem pa nas je zmotil napis Micro Hybrid Drive. Hybrid? Ah, kakšen hibrid neki, Smart ForTwo ima le sistem, ki pri rdeči luči na semaforju ugasne motor, da privarčuje nekaj goriva, predvsem pa da manj onesnažuje.
Sistem načeloma dela odlično: voznik ustavi in mali Smartek se samodejno ugasne, če voznik pritiska na stopalko za zavoro. Ko spustite zavoro, se motor nemudoma prebudi in že vam omogoča, da ste prvi na naslednjem križišču. Pri tem sistemu, katerega delovanje sicer lahko onemogočimo z gumbom ob prestavni ročici (takrat ne gori lučka ECO na instrumentni plošči), pa je moteče, da motor ugasne malce prezgodaj, na primer ko avtomobil še ‘leze’. Z ustavljanjem sicer takrat ne boste imeli težav, saj zavore nimajo servosistema, vas bo pa zmedlo, če boste pri znaku ‘nimaš prednosti’ počasi lezli, potem pa boste, ko boste imeli prosto pot, hoteli pritisniti na plin.
Takrat namreč motor ugasne, se sicer hipoma znova zažene, vendar vseeno mine toliko časa, da je nas to zmotilo. Pri BMW-ju motor s podobnim sistemom kasneje ugasne in še stopalke za zavoro ni treba tiščati. Zakaj je to potrebno pri Smartku, ki zaradi menjalnika tudi pri vključeni prestavi (brez plina) ne sili v križišče, nam ni znano.
Nikar ne glejte na Smarta ForTwo kot na hibridno vozilo ali na resen avto. Kljub spremembam je še vedno zelo zanimiva igrača za odrasle in mesta so še vedno njegov najljubši poligon. Napis MHD pa je bolj primeren naslovu kot pa kakšni hudi hibridni tehnologiji. A ne dvomimo, da bo tudi ta sčasoma prišla!
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 13.150 € |
Cena testnega modela: | 14.060 € |
Moč: | 52kW (71 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,3 s |
Največja hitrost: | 145 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 999 cm? – največja moč 52 kW (71 KM) pri 5.800/min – največji navor 92 Nm pri 4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – 5-stopenjski robotizirani menjalnik – gume spredaj 155/60/R15 T, zadaj 175/55/R15 T (Bridgestone Blizzak LM-20 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 145 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,3 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 750 kg – dovoljena skupna masa 1.020 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 2.695 mm – širina 1.559 mm – višina 1.542 mm – posoda za gorivo 33 l. |
Prtljažnik: | 220–340 l |
T = 9°C / p = 1.100 mbar / rel. vl. = 47 % / Stanje kilometrskega števca: 1.890 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,1s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 115km/h) |
1000m z mesta: | 36,6s ( 141km/h) |
Največja hitrost: | 146km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,8m |
AM meja: | 44m |
-
Čeprav je v prenovljeni podobi zrasel, Smart še vedno nima tekmecev. Ne v pojavi, ne v mestni uporabnosti, kaj šele v zabavni vožnji. A pomanjkljivosti ima več, kot bi si lahko privoščili za tako vsoto denarja.