O prednostih in slabostih električnih avtomobilov obstaja vrsta nasprotujočih si mnenj in resnica nima izrazitih odklonov v smer elektro skepticizma niti h gorečemu zagovorništvu elektrike kot trajnostnega vira mobilnosti.
Nedvomno je najmanjši Peugeotov križanec s pogonskimi stroji z notranjim zgorevanjem posrečen avtomobil, ki izstopa z všečno zunanjostjo, prostorno notranjostjo in radodarnim 405-litrskim prtljažnikom. In vse to velja tudi za električni 2008, ki se od svojih bencinskih in dizelskih bratov razlikuje predvsem po načinu vožnje in po zagotavljanju oskrbe s pogonsko energijo.
Ampak najprej o osnovah: nad vozniškim delovnim okoljem, ki se pri novejših francoskih levih imenuje i-Cockpit, se nekako ne morem navdušiti, kajti kljub trudu se še nisem zmogel privaditi visoko nameščenih merilnikov in nizko, skoraj med kolena spuščenega volanskega obroča, ki z zgornjim polkrogom delno prekriva številke in indikatorje v voznikovem vidnem polju.
Preberite še: Tudi novi Peugeot 308 se sooča s polprevodniško krizo (novo v Sloveniji)
Sicer je res, da se na vozniškem sedežu nisem posebej dolgo počutil čudno ali nenaravno in nekako se je treba aklimatizirati. In dopuščam možnost (sploh po pogovoru s kolegi v uredništvu), da višjim ali manjšim voznikom to tudi ustreza; tistim, ki niso popolni nasprotniki digitalizacije, pa bi moral biti všeč tudi osrednji komunikacijski zaslon. Oziroma njegovi grafični prikazi, ki so jasni in estetski, to je že treba poudariti, a jih žal ne spremljata hitrejša odzivnost in enostavnejše upravljanje.
Električni motor s 100 kilovati (136 'konji') je trenutno edini tovrstni stroj, ki ga imajo na voljo pri Peugeotu. Na ukaze z desno nogo se odziva na prijeten način, brez surovosti, čeprav je na voljo 260 njutonmetrov navora oziroma s kratkotrajnim dodatkom 300 njutonmetrov. Pospešek 9,5 sekunde na do 100 kilometrov na uro je za 1,6 tone težkega križanca dober dosežek, a vseeno ne jemlje sape.
Med tremi voznimi režimi je polna moč motorja na voljo samo v športnem, za odtenek bolj zadržan je običajni, a tudi z varčevalnim je vožnja povsem znosna. Regeneracija zavorne energije je razmeroma blaga in čeprav se učinek lahko poveča pri uporabi zaviralne elektronike (oziroma rekuperacije) v menjalniku, se zdi, da e-2008 očitno ni električni avtomobil za enostavno vožnjo z eno stopalko.
Preberite še: Kratki test: Peugeot 208 e GT (2021)
Podvozje je takšno, kot naj bi bilo pri sodobnem kompaktnem križancu, večja teža (in nekoliko nižje težišče) dajeta vozniku občutek, da se kolesa čvrsto oklepajo ceste, a tudi informacije o stiku z vozno podlago na volanu so zelo korektne. Pri zaganjanju v zavoje je francoski levček zelo krotek in vzorno upošteva ukaze z volanom, medtem ko zadnja os z zvijanjem protestira ravno toliko, da voznik zazna previsoko hitrost. Potniško udobje je na ravni ocene solidno, a je treba občasno računati na kakšen bolj grob odziv blažilnikov na grbinastem asfaltu. In ob povsem umirjeni motorni zvočni kulisi se v tem avtomobilu pojavlja kar nekaj pritajenih zvokov, podobnih mrmranju in godrnjanju, ki prihajajo od bog vedi kod.
Seveda brez igre številk pri električnih avtomobilih ne gre. Baterija zmore shraniti 50 kilovatnih ur energije in teoretično bi se jo dalo s 100 kilovati moči do 80-odstotne zmogljivosti napolniti v 30 minutah. Z upoštevanjem izgub pri polnjenju in situaciji, ko javne polnilne postaje po večini zagotavljajo pol manjšo polnilno moč, je dejanski čas oskrbe z energijo ustrezno daljši, torej ne samo za rogljiček in kavo, pač pa kar za kosilo s popoldanskim počitkom. Tudi doseg 320 kilometrov po merilnem protokolu WLTP kar nekako ni povsem v skladu z uradno porabo 17,8 kilovatne ure na 100 kilometrov. In to je osrednja problemska točka pri električnih avtomobilih, kjer sta poraba in način vožnje (plus zunanji vplivi) še pomembnejša kot pri motorju z notranjim zgorevanjem.
S Peugeotom e-2008 bi se bilo z razmeroma nizko porabo mogoče voziti v tekočem prometu na kratke razdalje, vendar le z res zelo restriktivnim obremenjevanjem motorja. V vsakodnevni običajni mešanici, ki vključuje tudi vožnjo po avtocestah in obvoznicah, je ta francoski lev nekoliko bolj nebogljen in poraba elektrike hitro skoči na več kot 22 in celo do 27 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Na merilnem krogu smo vknjižili povprečje 21,4 kilovatne ure in sanje o približevanju obljubljenemu dosegu so se hitro razblinile. Tako da lahko e-2008 s polno baterijo, z zmernostjo pri pospeševanju in ob izogibanju hitrim cestam ter z izgubami, ki jih povzroča hlad poznojesenskih juter, brez vmesne oskrbe prevozi nekaj več kot 200 kilometrov.
Torej je takšen avtomobil uporaben predvsem v lokalnem okolju in le z občasnim izletom na kakšno primarno prometno žilo. Kajti poraba in doseg ostajata osrednji vprašanji (ne samo pri tem, temveč pri vseh električnih avtomobilih), ker elektrika pač ne prihaja iz vtičnice tako enostavno kot voda iz pipe ali bencin iz točilne naprave.
Prodaja: | P Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 38.680 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 37.030 € |
Cena testnega modela s popusti: | 31.383 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,8 s |
Največja hitrost: | 150 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 17,8 kw/hl/100km |
Obvezno zavarovanje: | 636 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.199 € |
Motor: | elektromotor – največja moč 100 kW (136 KM) – stalna moč n.p. – največji navor 260 Nm. |
---|---|
Baterija: | Li-ion – 50 kWh. |
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 1-stopenjski menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 150 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba električne energije (WLTP) 17,8 kWh/100 km – električni doseg (WLTP) 320 km – čas polnjenja baterije 20 h (AC 3,6 kW) ,8 h (AC 7,4 kW), 5 h (AC 11 kW), 30 min (DC 85 kW). |
Mase: | prazno vozilo 1.548 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.300 mm – širina 1.770 mm – višina 1.530 mm – medosna razdalja 2.605 mm. |
Prtljažnik: | 434 l. |
Poraba elektrike na normnem krogu: | 21,4 kWh/100km |
---|