Da so dizli v Evropi, pa tudi pri nas, (neupravičeno) priljubljeni, so ugotovili tudi japonski proizvajalci avtomobilov. Nekateri so se temu dejstvu prilagodili bolje, drugi slabše.
Zadnje čase med dobro ‘prilagojene’ spada tudi Toyota. Včasih je bila njihova ponudba dizlov bolj revna (majhna izbira in malo konjev), a zdaj že nekaj časa ni več tako. Dober dokaz je Auris, v katerem lahko dobite tri različne dizle z močmi od 90 do 177 ‘konjev’. Najboljša izbira za tiste, ki si pod motornim pokrovom želijo dizla, je (seveda) srednja, dvolitrska 126-’konjska’ izbira, a bo pogled na cenik marsikoga prepričal, da bo čisto dovolj tudi 1, 4 litra. Pa bo res?
Da, ampak komaj. 13, 6-sekundni pospešek od nič do 100 kilometrov na uro spada v kategorijo ‘ravno še sprejemljivo’, podatki o prožnosti pa prav tako. Sicer 90 ‘konjev’ in 190 Nm navora ni malo (je pa daleč od tega, da bi bilo veliko), a le petstopenjski ročni menjalnik pač naredi svoje. Zaradi tega se Auris pri avtocestnih hitrostih pelje precej hrupno - vrtljajev motorja je namreč preveč, da bi zvočna izolacija uspešno opravljala svoje delo, hkrati pa trpi tudi poraba goriva, ki se je pri testnem Aurisu vrtela okoli osmih litrov. Res je, da je umirjena vožnja po lokalnih cestah prinesla za več kot dva litra nižji rezultat, a po mestu in na avtocesti ta ni tako ugoden, zato tudi testno povprečje ni ugodno nizko. Tale Auris je še en primer, koliko boljši je lahko avto le zato, ker ima prestavo več.
Drugo pri avtomobilu ima manj pomanjkljivosti. Nekaj več vzdolžnega pomika prednjih sedežev bi bilo dobrodošlega, a sedi se vseeno dobro (za nekatere malenkost previsoko). Oprema Luna je bogata - od samodejne klimatizacije do varnostnih zaves in dvobarvne notranjosti. Velika pomanjkljivost pri avtomobilu, ki stane več kot 18 tisoč evrov, pa je dejstvo, da nima sistema za stabilnost vozila. Le kdaj se bodo nekateri avtomobilski proizvajalci naučili, da se pri varnosti ne varčuje. Ja, 1, 4-litrski dizelski Auris z opremo Luna bi bil dobra (dizelska) osnova, a tistim, ki količkaj daste na varnost, svetujemo, da na seznamu doplačil odkljukate vsaj VSC. Sicer je 550 evrov zasoljena cena, a lahko reši življenje. Lahko pa si ogledate tekmece, ki pri varnosti ne varčujejo.
Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.170 € |
Cena testnega modela: | 18.550 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,0 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,0l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.364 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.800/min – največji navor 190 Nm pri 1.800–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Yokohama Advan A46). |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,0 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,5/5,0 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.260 kg – dovoljena skupna masa 1.760 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.220 mm – širina 1.760 mm – višina 1.515 mm – posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | 354 l |
T=27 °C / p= 1.180 mbar / rel. vl.: 34 % /Stanje števca: 12.529 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,9s ( 118km/h) |
1000m z mesta: | 34,8s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 175km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,2m |
AM meja: | 39m |
-
Če zmogljivosti niso visoko na lestvici prednosti in če ste sposobni prezreti, da je treba za VSC doplačati, Auris v tej kombinaciji motorja in opreme ni slaba izbira.