Toyota Rav4 D4D ima veliko različnih obrazov. Je zanimiva mešanica, kot čaj iz »tavžntrož«, ki pozdravi vsako bolezen. Malo po avtomobilski cesti, malo po opravkih, malo na teren, malo na izlet v naravo, malo sam, malo z družino. Ne želimo zveneti oguljeno, toda ta avtomobil se povsod obnese presenetljivo dobro.
Pri Toyoti so namreč že tako ali tako uspešnemu modelu RAV4 dodali še zmogljiv dizelski motor D4D in ga skupaj s štirikolesnim pogonom »zavili« v zanimiv paket. Motor je vsekakor največja novost. Turbodizel ima dovolj moči, da je vožnja lahko tudi živahna in nič terensko okorna. Poraba je na testu nihala med 8, 3 in 9, 4 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je še nekako sprejemljivo, vsekakor pa bi si za sodobnega dizla želeli morda kak liter in pol manj.
Mehke linije petvratne karoserijske izvedbe so všečne in prepoznavne, široka odprtina za lovljenje zraka na pokrovu motorja pa mu doda še malce športnosti. Če smo se kdaj pritoževali nad pomanjkanjem prostora v kratki izvedbi, pa tu ni težav z udobnim sedenjem, saj je prostora veliko. Sedeži so odlični, zadnja klop pa omogoča tudi veliko različnih možnosti nastavitve.
Rav4 na asfaltnih cestah, kjer se taki avtomobili tudi največ vozijo, kljub višje nasajeni karoseriji in terenskemu poreklu zelo dobro sledi ukazom voznika. Ni neprijetnih pozibavanj karoserije ali nagibanj v ovinkih, za volanom je občutek zelo podoben tistemu v dobrih avtomobilih nižjega srednjega razreda.
Zelo nas je navdušil stalni štirikolesni pogon, ki skrbi za dober oprijem vseh štirih koles s cestiščem. Avtomobil s tem zelo veliko pridobi, predvsem varnosti, saj šele namerno pretiravanje s hitrostjo v ovinkih pripelje do (preprosto nadzorovanega) oddrsavanja zadka. Tudi zoprnije, kot so pesek na asfaltu ali zaplate drsečega asfalta, ne morejo presenetiti. V veliko pomoč vozniku je tudi dizelski motor, ki ponuja veliko navora in nadzora nad zdrsovanjem koles.
Na terenu pa je že treba malo bolj paziti. Dokler je podlaga utrjena in ne prestrma, ni težav. V blatu in na zahtevnem terenu pa sta potrebna zbranost in dober premislek. Rav4 je tudi z dizelskim motorjem še vedno le osebni avtomobil z višjo razdaljo od tal in s štirikolesnim pogonom. Tako daleč na izlet, da bi potrebovali reduktor, se s pravimi terenci vozijo le ekstremisti.
Tistim, ki se jim zahoče malo avanture in odkrivanja odročnih ali zapuščenih cest, ki jih je v Sloveniji na pretek, pa Rav4 ne bo obrnil hrbta. In prav pri tem najbolj blesti s svojo vsestranskostjo. Lahko vam služi kot ventil za sproščanje in pobeg v naravo ali za družinski avtomobil z veliko prostora, z njim se lahko udeležite tudi srečanja ljubiteljev terenskih avtomobilov, pa vas ne bodo gledali postrani, pozimi pa boste imeli zagotovo enega varnejših avtomobilov za ta denar.
Peter Kavčič
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.494,55 € |
Cena testnega modela: | 25.298,16 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,1 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1995 cm3 - kompresija 18,6 : 1 - največja moč 85 kW (115 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1800-3000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/70 R 16 H |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,1 s - poraba goriva (ECE) 8,9/6,1/7,1 l/100 km (plinsko olje) |
Mase: | prazno vozilo 1370 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4245 mm - širina 1735 mm - višina 1715 mm - medosna razdalja 2490 mm - kolotek spredaj 1505 mm - zadaj 1495 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 57 l |
Prtljažnik: | normno 410-970 l |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,0s ( 145km/h) |
Največja hitrost: | 178km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,3l/100km |
poraba na testu: | 8,9 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
Toyota Rav4 D4D je lahko družinski avtomobil, in sicer kot drugi avto za tiste z debelejšo denarnico, zadovoljil pa bo tudi občasne avanturiste, ki se za sprostitev radi popeljejo v naravo po neurejenih poteh. Veliko navora mu namreč omogoča zadovoljivo terensko prehodnost, čeprav nima diferencialnih zapor ali reduktorja. Zelo vsestranski avtomobil z dobrim dizelskim motorjem.