Malo, kolikor gre, spremljam tole zadevo okoli omejevanja prometa v večjih slovenskih mestih in zopet me boli glava.
Razlogov za to je več. Seveda sem med tistimi, ki se vsak dan pripeljejo v center mesta, ampak pustimo to zaenkrat ob strani. Moti me, da je novica udarila kot strela z jasnega. V mestnih občinah o tem ne vedo nič, tudi strokovnjaki nimajo pojma, celo prometni minister ne (groza! ). Najbolj mi gre v nos to, da "strokovnjaki" z ministrstva za okolje in prostor napovedujejo ukrepe brez omembe kakršnekoli študije na to temo. Pa je materiala za raziskave ogromno, od pogona na plin, kategorizacije vozil . . Brez nobene javne razprave . . Ni tako, da več glav več ve? No.
Omenja se rok 15. december. Seveda, najbolje je potegniti zasilno zavoro in napovedati ukrep, na katerega lahko pomisli vsak prvošolček - vreči avte s cest! Da bi pa recimo razmislili večjih popustih pri nakupu manjših (praviloma manj okolju škodljivih) avtih, ali hibridih, ter drugih načinih spodbujanja kupovanja okolju prijaznejših avtov, neeee na to pa ni nihče pomislil. Če pa je že tam na MOP, je bilo verjetno zanj manj naporno, da je potegnil zavoro in napovedal prepoved.
Pustimo možnosti, da bo dostop v mesta seveda možen bojda s plačljivimi dovolilnicami. Se tudi vam ne zdi, da bo država seveda zopet nekaj zaslužila? Ironija je, da bi se, če bi bil scenarij sprejet, po mnenju MOP-a v mestih vozili le še bogati. Ti pa v vedno večjem številu kupujejo SUV-e . . po mnenju Pariza, Londona in drugih (pametnih? ) velemest, največjih sovražnikov mestnih ulic. Zdi se mi, da je v ozadju zopet denar, kakšna skrb za okolje . .
Pa, lepo prosim, prepričajte nekoga, da avtomobil, s katerim se v službo pripelje v dobre pol ure, pusti doma in gre na primestni avtobus, potem na medmestnega (ali na vlak) in potem še na zelenca . . Gredo vsaj 3, 4 ure . . Aja, kdo na MOP bi na to temo zagotovo izjavil, da se je potrebno prilagoditi. Recimo kupiti (najeti) stanovanje v centru Ljubljane? Seveda . .
Če bi bilo državi res kaj do okolja, bi vzhodnjaške tovornjake lepo posadila na vlak in zapeljala od vzhodne do zahodne meje. Pa še nekaj, kako boste prepričali prebivalce Fužin, naj parkirajo avte na drugi strani obvoznice? Pa nakupovalce v BTC-ju, naj vrečke, LCD-je in druge nakupe, vlačijo na avtobuse? Hehe.
Jasno mi je, da se morajo stvari premakniti, a prekleto me moti način na to, kako bi radi iz danes na jutri premaknili celo goro . . In še, kombiji, ki dostavljajo v mestno središče bodo (recimo) plačevali za vstop v mesto, kar bo dvignilo stroške, cene (recimo) hrane se bodo dvignile, inflacija bo višja, vlada pa bo zopet s prstom kazala na . . trgovce!
Skoraj si upam stavit, da ima politika že izbrane partnerje, ki bodo tiskali dovolilnice (saj se spomnite avtomobilskih nalepk, ki smo jih nujno potrebovali, potem pa nič več . . ), tovarno za izdelavo dodatnih avtobusov . .
Če se bo po cestah vozilo manj ljudi, bodo (slabe) ceste potrebne manjših popravil kot sicer. Zdaj bom pa nehal, sicer bo kdo na MOP dobil še kako idejo . .
p.s: kdo proda kako parcelo ob ljubljanski obvoznici? bi investiral . .
p.s: morda pa je vse skupaj le en hec?
Pralnica za tovorna vozila - da bo tovornjak resnično čist in dobro viden, ga je treba tudi redno prati.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?