Vedno se ujamemo v isto zanko, ko (pametno) ugotavljamo, da so turbodizli za daljša potovanja, bencinski tovariši pa za mestna potepanja. Kot bi imeli vsi doma dva avtomobila. Mi smo z bencinskim Peugeotom 308 naredili 83 kilometrov na dan. Hudiča, to je zalogaj že za turbodizla …
Pa smo spet tam, kajne? Ali je to veliko ali malo, prepuščamo vsakemu posamezniku. So bila to le mestna potepanja, primernejša za bencinske jeklene kočije, ali predvsem avtocestna križarjenja, kjer kraljujejo dizelski bratje? Številka je seveda dnevni izkupiček vseh poti, tudi makadamskih. Če si sposodimo rek iz vesolja, bi dejali: Majhni koraki za Peugeota 308, veliki za (navadno preobremenjene) potnike. Navdušil nas je s svojo zračnostjo, preglednostjo in splošnim vtisom, da sedimo v prestižnejšem (in večjem) avtomobilu, kot 308 v resnici je.
Malce nas je začelo skrbeti, ko je motor v mrzlih jutrih nekajkrat rahlo pocukal, a očitno je le moral pretegniti svoje gume, da je spet veselo zapredel. Vsi smo pohvalili prožnost motorja v srednjih vrtljajih in zaznali celo nekaj športnih zvokov v višjih, a kaj, ko petstopenjski ročni menjalnik ne dosega tako blestečih rezultatov, prav tako je podvozje naravnano bolj na udobno vožnjo. Za podvozje to ni graja, saj tako mora biti, a pri menjalniku bi lahko poskrbeli za natančnejša in nežnejša pretikanja.
Enkrat smo na makadamski cesti skoraj izgubili prednjo registrsko tablico, kar je voznik seveda takoj pripisal nerodni legi, in nikakor vozniški nerodnosti, potem je odpovedal stabilizator. Če avtomobil ne bi bil v garanciji, bi morali odšteti 31, 14 evra – plus stroške dela. Tako pa smo ga z veseljem prevzeli že po štirih urah zdravniškega pregleda in majhne operacije.
Dejstvo je, da zaradi 1, 6-litrskega bencinskega motorja 308 ni bil na vrhu seznama, ko smo iskali avtomobil za pot v tujino. Večinoma je nabiral kilometre po slovenskih avtocestah in seveda po prenatrpanih mestnih središčih, zato je povprečna poraba 9, 4 litra na 100 prevoženih kilometrov skoraj pričakovana. Ni pa majhna. Ko smo v ogenj poslali našega šparovčka, torej voznika z najnežnejšo nogo, je menda prevozil pot iz Ljubljane do Maribora s samo 6, 6 litra. Zato pričakujte porabo znotraj teh dveh skrajnih vrednosti.
Pogrešali ga bomo, saj smo ga v pol leta trajajočem testu spoznali do obisti. Pohvaliti moramo kakovost izdelave, saj razen tistega stabilizatorja (v uredništvu še zdaj kroži šala, da lahko dirkač in makadam pomeni samo eno, čeprav dirkač prisega, da se je vlekel po polžje) ni bilo težav.
Statistika
Kilometri ob začetku testa: 4.371
Kilometri ob koncu testa: 19.679
Skupaj kilometrov: 15.308 (he, 308 . . )
Skupaj dni na testu: 185
Kilometrov na dan: 82, 7
Skupaj natočeno goriva: 1.434, 7 l
Povprečna poraba: 9, 37 l/100 km
Iz oči v oči:
Matevž Hribar
Po naročilu urednika – Peugeot 308 v 300 znakih: znotraj prostoren, urejen, čeden, solidno narejen, dobro izoliran, z močnim odsevom armaturke v prednji šipi in s pregledno armaturko, z dobrimi vzvratnimi ogledali. Z nekam dolgočasnim, ne prav varčnim, ampak uporabnim in tihim motorjem in s povprečnim menjalnikom. A je 336 znakov res preveč?
Saša Kapetanovič
Med 'bivanjem' pri nas ta Peugeot v meni ni zbudil nekih močnih čustev. A ker smo ga vrnili prav takrat, ko sem bil na dopustu, sem ob prihodu nazaj začutil neke vrste žalost. Kot da se ob slovesu ne bi poslovil od prijatelja. S svojo uporabnostjo, mehkobo in lahkotnostjo je vsem potihoma zlezel pod kožo. Glede prostornosti in občutka zračnosti mu v celotnem razredu zagotovo ni para. Njegovi črni piki pa sta dokaj nenatančen menjalnik ter kašljanje in cukanje motorja pri mrzlih zagonih.
Dušan Lukič
Težko bi mu kaj zameril. Nikoli me ni pustil na cedilu (res pa je, da je imel en nenačrtovan servisni postanek), menjalnik je slab, ampak ne tako slab, da bi ga zaradi tega izločil z nakupnega seznama, volan prevelik, ampak se navadiš, sedenje visokim ne najbolj naklonjeno, ampak večina ni (res) visoka . . Povprečen in korekten, bi bila lahko kratka ocena. In tak je tudi pri ceni.
Vinko Kernc
Prijeten. Izza volana se zdi notranjost zračna, se pravi, da daje občutek prostornosti (v precejšnji meri tudi zaradi notranje svetlobe, ki je je zaradi panoramskega okna na strehi precej), pa tudi precej prestižna, česar pri avtomobilih tega cenovnega razreda nismo vajeni v tolikšni meri. Zasluga gre delno obliki, delno pa materialom v notranjosti, vključno z okusno mero kroma.
Takole motoriziran je poskočen in hiter, še vedno pa imam občutek, da podvozje in motorne zmogljivosti niso medsebojno usklajeni: medtem ko je motor že kar športne narave, se zdi podvozje nekako preveč udobno.
Mitja Reven
Če se postavim v vlogo družinskega očeta ali gospoda, ki že uživa jesen svojega življenja, bi bil takšen Peugeot ena izmed možnih resnih izbir pri odločanju za nakup novega avtomobila. Dovolj udoben, dovolj prostoren in tako motoriziran, da mu moči ob zmernih zahtevah ne manjka. Pa še raznih turbopuhal nima, s čimer odpadejo dražji servisi in okvare na tem delu.
Aljoša Mrak, foto: Matej Grošelj
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?