Največji salon prostega časa in karavaninga v Düsseldorfu (25. 8. – 3. 9.) je spet upravičil svojo vlogo največjega in najodmevnejšega, tudi najpomembnejšega salona v branži. Letos je bilo na seznamu razstavljavcev tudi 25 imen iz Slovenije.
Tudi letos so se zbrali razstavljavci s področja avtodomov, počitniških prikolic, nadgradenj, šotorov, opreme, pa tudi cel kup ponudnikov turističnih destinacij, celo ponudniki koles in električnih koles – prišlo je skratka vse, kar je mogoče spraviti »pod streho« na takšnem salonu. Kar 750 razstavljavcev so našteli na kar 250.000 kvadratnih metrih v 16 halah, manjkal ni praktično nihče od največjih imen industrije, 25 pa jih je prišlo tudi iz Slovenije, med njimi vsi največji proizvajalci avtodomov, kot so Mega Mobil, Podlunšek, Adria Mobil, Robeta, Tourne in Primus M.
Samogradnja je trend
Organizatorji so v sklopu tematskih programov pripravili tudi kup posvetov in celodnevne delavnice za tiste, ki se prvič podajajo v svet karavaninga, zlasti še, če se odločajo za samogradnjo avtodoma. To je sicer tudi eden od opaznih trendov karavaninga, ki so mu organizatorji in razstavljavci s ponudbo ustrezne opreme namenili posebno pozornost.
Sicer pa je že nekaj časa jasno, da so trend »vani« ali avtodomi na osnovi kombijev v vseh velikostnih razredih (do 3,5 tone največje dovoljene mase), še zlasti pa je videti porast tako imenovanih minivanov, kjer se pojavlja tudi največ novih imen. Gre za razred manjših modelov, v glavnem pod pet metrov dolžine in brez sanitarij, ki jih je mogoče v vsakodnevnem življenju (tudi zaradi dimenzij) uporabljati kot osebno vozilo. Tudi razred kompaktnih polintegriranih avtodomov je v porastu, saj ponuja tak model več prostora, pa vendar še obvladljive dimenzije in enostavnost v vožnji.
Številne inovacije za boljši izkoristek prostora
V teh razredih je mogoče videti tudi številne inovacije in nadgradnje, kot so na primer izvlečljiv del za razširitev po vzoru največjih in najprestižnejših avtodomov, boksi za razširitev v predelu spalnice za prečno postavljene postelje, različne dvižne strehe (hidravlične, električne in zračno dvižne), kuhinjski del, ki se premakne v zunanji del avtodoma, zložljiva kabina za prhanje in podobno. Hkrati je v ospredju lahka gradnja in inovativna izkoriščenost kompaktnega prostora.
Videti je tudi, da je vse bolj priljubljen del avtodomov, ki zmorejo več in ponujajo optiko, podvozje ter pogon terenskih modelov tudi za vožnjo po brezpotjih ali vsaj blagih brezpotjih. Vse bolj v tovrstnih modelih postaja priljubljena popolna avtonomnost s pomočjo vgrajenih zalogovnikov energije in sodobnih solarnih elektrarn. Vse več je tudi ponudnikov baznih vozil, saj imajo tradicionalni proizvajalci (Fiat, Peugeot, Citroën) še vedno precej težav z dobavami. Sicer pa je tudi na tem področju vse več inovacij, sploh na področju asistenčnih in varnostnih sistemov.
Kar dve nagradi Zlati avtodom v roke slovenskih proizvajalcev!
Na salonu Caravan v Düsseldorfu so že sedmič podelili nagrado Zlati avtodom, ki jo podeljuje založba Axel Springer Verlag s svojo izdajo Auto Bild Reisemobil. Zmagovalce so razglasili v različnih kategorijah vozil ter na področju dodatne opreme. Med petimi kategorijami sta v dveh prvo mesto odnesla slovenska proizvajalca. Dokaz več, kako razvita je slovenska avtodomarska industrija.
Tako je v razredu vanov zmagal Robeta Adonis (pred Ahorn Camp Van 620 in Hymer Camper Van). V razredu integriranih avtodomov pa je prvo mesto odnesel nov Adria Mobil Supersonic (pred modeloma Mobilvetta Kea I in Frankia Neo MI 7 GDK).
Preberite še: Volkswagen si je na novo zamislil Californio in - navdušil
BONUS VIDEO: Nam bodo naša najljubša spletna naročila kmalu začeli dostavljati na elektriko?