Scott Foil RC: Na meji dovoljenega

24. 2. 2023
Deli

Običajno je pri nakupu cestnega kolesa treba skleniti kompromis med aerodinamiko, težo in udobjem. Pri tretji generaciji novega Foil RC švicarske znamke Scott menda ni več tako.

Najprej boste verjetno opazili novo glavo okvirja, ki omogoča popolno integracijo elektronskih ali mehanskih komponent, obenem pa razbije tok zraka in zmanjša aerodinamični upor. Vilice imajo širši profil in višje postavljeno krilo. Kolesarstvo tako postaja vedno bolj aerodinamičen šport.

Glavna cev in sedežna cev svoje aerodinamične prednosti pokažeta, šele ko kolesar začne vrteti pedale. Zgornje cevi zadnjega trikotnika so postavljene nižje, kar poveča udobje, inženirji pa so tudi ugotovili, da tako potiskajo zrak med napere, kar spet pripomore k hitrejšemu premikanju naprej. S takšno konstrukcijo so lahko tudi skrili diskaste zavore.

Posodobljena pravila UCI dajejo zdaj oblikovalcem več svobode in pri Scottu so znova izkoristili priložnost ter konstrukcijo ponesli do meje pravil, s tem pa postavili nov standard t. i. cestnih aerokoles. Celoten aerodinamični paket je narejen kot del sistema kolesa, komponent in kolesarja. Z mislijo na vse tri so tako dosegli kar nekaj prednosti v resničnem okolju, seveda vse z namenom, da bi izdelali eno najhitrejših cestnih koles.

Pri Scottu trdijo, da so pri novincu zlasti na račun aerodinamike dosegli celo 20-odstotno izboljšanje hitrosti, 10-odstotno povečanje udobja zaradi optimizirane geometrije, za 9 odstotkov so zmanjšali tudi težo. Trdijo pa, da so vse to dosegli, ne da bi ogrozili togost, ki jo potrebuje vsako dirkalno kolo.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del