Čas po izbruhu 'dizelgata', afere s prikrivanjem ali celo ponarejanjem rezultatov, kakšne so emisije, ki jih v resnici v zrak spuščajo avtomobili, ne dopušča več obljub, ki se ne izpolnijo. Tako bo prav zanimivo preveriti, ali je uresničljiva novost, ki jo je pred nekaj dnevi prvič predstavil nemški Bosch, največji dobavitelj sestavnih delov za avtomobile na svetu.
Sočasno na dveh krajih so javnosti predstavili nov način uporabe že znanih sestavnih delov, katalizatorjev in elektronskih dodatkov, s katerimi naj bi v izpuhu dizelskih motorjev dosegli neverjetno majhne emisije dušikovih spojin. Izbranim novinarjem v Stuttgartu, kjer ima Bosch centralo, in zbranim motornim konstruktorjem, ki se vsako leto zadnji teden v aprilu zberejo na dunajskem motornem simpoziju, so predstavili konfiguracijo motorja, pri katerem z znanimi sestavnimi deli, a dodatnim zagotovilom, da katalizator (kjer poteka selektivna redukcija, SCR) deluje na stalno primerni (visoki) temperaturi. Takšne temperature pri počasni vožnji ali mirovanju v kolonah motor običajno ne zagotavlja, posledica pa je previsoka vsebnost NOx v izpuhu.
Pravzaprav gre za zelo 'logično' ugotovitev, tudi ukrep, ki ga predlagajo pri Boschu, je 'logičen'. S primernimi ukrepi v elektronskem menedžmentu in prilagodljivim uravnavanjem odpiranja ventilov motorja lahko delovno temperaturo kombiniranih katalizatorjev (oksidacijskega in selektivne redukcije) v vseh razmerah povišajo. Zadeva zahteva še uvedbo dodatnega katalizatorja SCR tik pred izhodom izpušnih plinov.
Bosch je izbranim novinarjem omogočil celo poskusne vožnje po preizkusnem ciklu v realnih voznih razmerah (tako imenovanih RDE), saj so floto 20 avtomobilov že kar nekaj časa preizkušali predvsem v okolici Stuttgarta, kjer so razmere glede onesnaženja zraka z dizelskimi izpusti tudi najbolj akutne.
Hkrati sta javnosti na Dunaju svoja dva najsodobnejša turbodizelska motorja predstavila še Mercedes-Benz in Volkswagen. A ta dva Boscheve inovacije še nimata, čeprav sta obe znamki zelo velika odjemalca Boschevih sestavnih delov.
Zdi se, da glede tega prave koordinacije med Boschem in preostalimi še ni, da so se za predstavitev odločili zelo na hitro in da jih je pri tem vodila predvsem senca suma, ki je ob Volkswagnovem 'dizelgatu' padla tudi nanje (zbirka osumljenih avtomobilskih podjetij pa je kar pestra).
Da Bosch (za čistejše emisije) ni vsega naredil tako, kot bi od njega pričakovali, je prav tako jasno, saj so za morebitne sodne posledice rezervirali kar poldrugo milijardno evrov.
Še bolj čudno se zdi, da se do predstavljene novosti niso prebili že v svojem dosedanjem konstrukcijskem delu. Upamo lahko le, da jo kljub velikim obljubam v najkrajšem času uresničijo tudi v serijski avtomobilski vgradnji.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem