Avtomobilski šport na prelomnici?

14. 2. 2008
Deli
Vladimir Stankovič

V dolgih dveh desetletjih aktivnega udejstvovanja v avtomobilskem športu sem bil priča marsičemu. Na dirkalnih progah in v zakulisju sem imel priložnost srečati se z usodami različnih ljudi, ki so tako ali drugače iskali svoje mesto v našem bencinskem cirkusu in okoli njega.

Bili so zanesenjaki, bogati antitalenti, revni talenti, goljufi in tudi nesrečniki, ki so temu športu žrtvovali svoje življenje. Bili so tudi poslovneži v lovu za hitrim zaslužkom in tudi poslovneži, ki so s povezovanjem športa in posla veliko prispevali k razvoju avtomobilizma. Med zadnje štejem recimo Sama Valanta, ki je z dolgoletnim uspešnim vodenjem pokala Seicento dal zagon slovenskemu avtomobilizmu in ki mu je uspelo narediti valilnico mladih talentov.

Zdi se pa, da je valilnica mladih poslovnih talentov (ki jim diši bencin! ) Trebnje. Valantov someščan Darko Strahinič se je odgovorno lotil velikega dirkalnega projekta, Clio Cupa, za katerega marsikdo trdi, da bo prelomnica v slovenskem avtomobilskem športu.

Pokalna tekmovanja so lahko izrednega pomena za razvoj tega športa ter odskočna deska za mlade dirkače, ki imajo resne ter dolgoročne ambicije. Na tem izhodišču je temeljilo moje novinarsko zanimanje za novi dirkalni projekt. Po vseh kriterijih raziskovalnega novinarstva sem ‘prerešetal’ g. Strahiniča in mu zastavil marsikatero neprijetno vprašanje ter ob tem iskreno izrazil svoje pomisleke, ki so temeljili na (pre)dobrem poznavanju slovenske dirkalne srenje.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

Darko Strahinič je imel na vsa vprašanja pripravljene prepričljive odgovore, še posebej pa me je navdušila njegova temeljitost na vseh področjih: športnem, tehničnem in promocijskem. Zato sem že zdaj prepričan, da bo zagotovil Sloveniji, če mu le uspe zdržati vse pritiske in težave prvih dveh sezon, dolgoročen in daljnosežen razvoj avtomobilizma, ki bo presegel meje lokalnih pokalnih tekmovanj.

Seveda, za pravilen razvoj je nepogrešljiva tudi zdrava mera skeptičnosti in konstruktivne kritike. Ravno pri tem smo Slovenci prepogosto brez prave mere in smo nedvomno ‘pljuvači’ brez primere. To, da se v Sloveniji nič ne da narediti, preprosto ni res! Nekaj nas je, ki smo in še bomo dokazali, da so sanje uresničljive!

Zato srčno upam, da novo pokalno tekmovanje ne bo le športna prelomnica, temveč da se bo z njim avtomobilizem v Sloveniji uveljavil tudi kot dobičkonosna gospodarska panoga. Kajti, verjeli ali ne, avtomobilski šport je velik biznis!

Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji