Birokratska pamet

2. 7. 2010
Deli

Naslov je, vsaj po mojih izkušnjah sodeč, protislovje. Biti birokrat (državni, seveda) in biti pameten mi nekako ne gre skupaj. Lahko sicer, da se motim, ampak dvomim . .

Nedavno tega je zainteresiran državljan Ministrstvo za notranje zadeve povprašal, ali bi bila pri nas možna uvedba uporabe istih registrskih tablic (in s tem ene zavarovalne police) za več avtomobilov. Tak sistem poznajo Avstrijci in je zelo preprost: lastnik več avtomobilov plača zavarovanje in registracijo le za tistega, pri katerem je to najdražje (najmočnejšega, najdražjega).

Potem lahko isti par tablic prenaša z avta na avto – ker je seveda logično, saj lahko hkrati vozi le en avto. Pomembno je le, da sta plačana zavarovanje in registracija in da imajo vsi avtomobili opravljen tehnični pregled (torej veljavno prometno dovoljenje, le da je v vseh prometnih dovoljenjih vpisana ista registrska oznaka). Preprost sistem, ki je prijazen do lastnikov več avtomobilov, še posebno skoraj starodobnikov, ljubiteljskih vozil, kabrioletov . .

In odgovor državnega birokratskega aparata? Milo rečeno, smešen. Helena Wechtersbach, ki je odgovor pripravila, in mag. Goran Klemenčič, ki je, če se prav spomnim, od prvega junija (na srečo) že bivši državni sekretar na MNZ, sta podpisana pod skrpucalo, ki kaže le eno: popolno nerazumevanje vprašanja. Najprej prostodušno priznata, da jima avstrijske izkušnje niso znane, namesto da bi najprej sosede povprašala po izkušnjah in šele nato razmišljala naprej. Lenoba ali kaj drugega?

Srbkinja prepotovala Evropo in razkrila: “To je najbolj dolgočasno mesto”

Potem kot minus navajata dvig cene obveznega zavarovanja, ker naj bi bila na eno polico zavarovana odgovornost dveh vozil. Takšno razmišljanje je seveda popolna neumnost, saj je na takšni polici zavarovano le tisto vozilo, za katero bi bila zavarovalnina najdražja. Prav nobene potrebe ni po zavarovanju več vozil, saj uporabnik uporablja le eno naenkrat (in tako je v Avstriji tudi urejeno). Sledi izgovor na obvezno zamenjavo tablic v primeru izgube ene in posledično obremenitev prevoznikov v cestnem prometu. Ponovno zgrešeno, saj se lahko takšne tablice predpiše le za osebna vozila, obvezna zamenjava pa velja le za tiste, ki bi uporabili ta sistem istih tablic za več vozil.

Neumnosti pa še ni konec: trditev, da »registrska tablica ne bi več pomenila enolične identifikacije vozila, kar bi pomenilo težjo sledljivost in odkrivanje kaznivih dejanj«, je seveda popolnoma zgrešena. Na eno tablico je še vedno vezan en lastnik (kazniva dejanja namreč zagrešijo lastniki oziroma uporabniki, ne pa vozila), in to popolnoma enolično. Še en argument, ki ne drži vode . .

Ja, očitno je uporaba možganov za nekatere res (pre)težko delo . .

P. S.: Uporabljeni argument je tudi cena prilagoditve registra vozil in listin novemu sistemu. Pa mislim, da tudi tu ni hudega – stvar bi bila zelo verjetno cenejša, kot državo stanejo plače takšnih birokratov . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem