Končajmo leto tako, kot smo ga začeli – z zgodbo o slovenskih avtocestah, snegu in izločanju tovornjakov.
V uvodniku prve letošnje številke sem o darsovcih zapisal: »Eno samo ubogo sneženje in že se je izkazalo, da so popolnoma nesposobni izpeljati eno samo ubogo izločanje tovornjakov iz prometa. Namesto da bi bili pripravljeni (pred vsakim možnim prostorom za izločanje) že pred začetkom sneženja, seveda v komunikaciji s tistimi, ki nadzorujejo, ali se sneg že oprijema cestišča, jih ni bilo nikjer. In potem so bile avtoceste ponovno zaprte zaradi voznikov tovornjakov – voznikov, ki jim razen egoizma tokrat ne moramo očitati ničesar, saj jim nihče ni zaukazal izločitve.«
Leto je naokoli in seveda, spremenilo se ni nič. Pri Darsu so še vedno premalo inteligentni, da bi znali prebrati vremensko napoved ter si ogledati radarsko sliko padavin ali matematične modele napovedi padavin (Aladin). Tudi telefonov očitno ne znajo uporabljati, saj bi jim sicer dežurni prognostik ARSO natančno povedal, kdaj in kje bo snežilo.
In vse, kar je treba, je, da začnejo tovornjake izločati pol ure pred sneženjem. Izjema bi lahko bili kvečjemu tisti, ki imajo na vseh kolesih nameščene zimske gume. Pa ne tistega, čemur radi rečejo zimske gume, a gre v resnici le za navadne gume z malo izrazitejšim profilom, temveč prave tovornjaške zimske gume (s prilagojeno zmesjo, tekalno površino z lamelami . . ), kakršne uporabljajo recimo njihovi skandinavski kolegi. Še več: v zakon je treba le zapisati (in pri tem ne narediti nobene razlike med osebnimi in tovornimi vozili), da zimske vozne razmere veljajo od 15. novembra do 15. marca ne glede na vreme. In na meji potem zavračati vsa vozila, ki nimajo na vseh kolesih zimskih gum.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem