Zadnje dni slovenske voznike ob živce spravljata predlog sprememb Zakona o varnosti cestnega prometa in morebitne spremembe sistema cestninjenja.
In medtem ko govorice o možni uvedbi vinjet kot sistema plačila cestnine niso nič slabega, je predlog sprememb ZVCP pravi polom.
Tisti, ki vinjetam nasprotujejo, trdijo, da te favorizirajo pogoste uporabnike ? a tako je tudi prav. Vsi tisti, recimo, ki se zaradi ‘varčevanja’ vsak dan v koloni valijo z Vrhnike v Ljubljano po stari cesti skozi naselja, bodo tako imeli razlog, da z vinjeto na avtomobilu to počnejo po avtocesti ? to pa je precej bolj varno in precej bolj sprejemljivo za okolje. Poleg tega bi, relativno gledano, za prevoženi kilometer po avtocesti Slovenci plačali manj kot recimo tujci . .
Nič slabega, kajne? Sploh pa: gre samo za vmesno fazo, ki bi trajala dve ali tri leta oziroma do uvedbe novega, obveznega sistema elektronskega cestninjenja. Vinjete bi pomenile, da DARS do takrat ne bi gradil novih cestninskih postaj, ki jih sicer namerava, da bi obstoječe lahko odstranili in s tem prihranili pri stroških delovne sile ter da bi se znebili kupa zastojev pred sedanjimi cestninskimi postajami . . Skratka, dobra ideja!
Novi ZVCP pa . . Človek težko napiše kaj novega, saj so vsi prometni strokovnjaki, od tistih iz AMZS-ja in inštruktorjev varne vožnje pa do tistih, ki se preživljamo z ukvarjanjem s prometom in avtomobili, že povedali svoje: predlagane spremembe so bedaste. Sam lahko dodam le, da to veliko pove o pameti (ali pomanjkanju le-te) tistih, ki so te spremembe pripravili in jih predlagajo.
Zakaj so pri nas kazni za prekoračeno hitrost tudi do enkrat večje od tistih v precej bolj bogatih in precej bolj prometno obremenjenih državah, kazni za vožnjo pod vplivom alkohola pa nižje kot tam? Zakaj imajo te države statistiko, ki celo kaj pove o razlogih za nesreče, Slovenija pa je nima?
Odgovor? Denar. Koga briga, kakšna je prometna varnost, pomembno je, da se državni proračun pridno polni. Koga briga, kaj je v resnici nevarno, pomembno je, da je višina kazni sorazmerna s pogostostjo, ne pa z nevarnostjo prekrška . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?