Predlog novega načina obračunavanja davka na motorna vozila, ki ga je predlagalo tudi združenje uvoznikov (ADS), naj bi začel veljati poleti. A gre za eno samo veliko bedarijo.
Zakaj? Zato ker to dodatno in povsem nepotrebno obdavčitev veže na izpust CO2 posameznega avtomobila. Da, ekologija je lepa stvar, a pri ekologiji gre za vse kaj več kot CO2. Pravzaprav gre za vse RAZEN CO2.
Ogljikov dioksid oziroma njegov učinek, zaradi katerega je pristal v tem predlogu, je namreč le proizvod toplogredne pravljice (ki ji po diktatu nekaj bebcev, z Alom Gorom na čelu, verjame večina človeštva), iz izpuhov avtomobilov pa prihaja cela kopica zdravju veliko bolj škodljivih snovi. Dušikovi oksidi, trdni delci (saje), drugi ogljikovodiki . . A v novem predlogu vse te snovi niso niti omenjene.
Po domače torej ta novi predlog obračunavanja DMV pomeni prikrito subvencijo države tistim znamkam, ki so se odločile (in ki imajo temu prilagojen tudi prodajni program) prodajati predvsem dizle. Marsikateri kupec se bo namreč za ta glasni in (v primerjavi z bencinskim motorjem) umazani način pogona odločil le zato, ker bo zaradi nižjega DMV nižja tudi cena. In seveda je ob tem tudi jasno, da vlada ne bo izenačila trošarin za bencinska in dizelska goriva, s čimer bi dizel vsaj cenovno splezal tja, kamor spada glede na nabavne oziroma proizvodne cene – to pa je med 10 in 20 odstotki višje od cene bencina.
Da o tem, da je ekološkost avtomobila zelo odvisna tudi od tega, kako je izdelan in katere materiale so pri tem uporabili (recikliranje! ), niti ne govorimo.
Za kaj takega je seveda treba uporabiti pamet oziroma možgane – teh pa politikom že po definiciji (in naši, z vlado na čelu, niso izjema) močno primanjkuje. Bolj žalostno se mi zdi dejstvo, da se slovensko združenje s takim predlogom strinja in ga podpira. Pričakoval bi, da bodo prav oni tisti, ki bodo vladi poskušali dopovedati, da je tak predlog obračunavanja DMV neumnost . .
P. S.: Ko pišem tale uvodnik, je od napovedi ministra Vlačiča, da bo zamenjal DARS-ove nadzornike, minil že več kot en teden, gospodje pa še vedno 'nadzirajo' to luknjo brez dna. Se je prometni minister nalezel bolezni, ki muči njegovega šefa, torej kronične nezmožnosti sprejeti odločitev?
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"