Zdi se, da je za kar precej velikimi podjetji avtomobilske industrije grozno leto, pa ga še ni povsem konec …
Pravzaprav je malo tistih velikih izdelovalcev, kjer se na vrhu podjetja ni zgodilo nič pretresljivega. Eno od takšnih je zagotovo Toyota. Tam so pred kratkim le na novo prerazporedili odgovornosti vodstva. Prvi in drugi največji pa sta bila bolj pogosto v središču novic. Skupina Volkswagen sicer ne toliko zaradi težav vodstva, čeprav se je tudi tu Matthias Müller poslovil, njegov naslednik pa se mora resno spoprijemati s Volkswagnovim slabim glasom iz znane in še ne dokončane afere Dizelgate.
Ampak še hujše težave so doletele prvega človeka zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, potem ko se je ta konec lanskega leta zavihtela na prestol največjega avtomobilista. Preiskovalni zapor ni ravno mesto, ki bi si ga kdo želel, seveda tudi ne Carlos Ghosn. Celo tako težko mu je na Japonskem, da mu je libanonski ambasador tja poslal primerno žimnico.
Če vprašate nekdanjega šefa Audija Ruperta Stadlerja, kako je nekaj mesecev preždeti v preiskovalnem zaporu, vam bo prav tako lahko kaj povedal o svoji 'dogodivščini'.
Ob tem so seveda 'običajni' dogodki, kot je zamenjava šefa podjetja, prava malenkost. Še tu lahko razlikujemo med takimi, ki so se zgodili dobrovoljno, in tistimi na bolj prisiljen način. Septembra so v podjetju objavili, da bo v okviru preobrazbe koncerna Dieter Zetsche zgolj še do maja 2019 šef podjetja, nato pa čakal, da leta 2021 postane predsednik nadzornega odbora podjetja Daimler. No, Ford se je od svojega prejšnjega šefa Marka Fieldsa poslovil že lani, a novi, James Hackett, je letos najavil reorganizacijo in brisanje več tisoč delovnih mest pri Fordu.
Da ne bi za njimi preveč 'zaostajali', je tudi šefica sosedskega detroitskega podjetja, General Motorsa, Mary Barra pred dnevi šokirala ameriško politiko z najavo ukinitve več tisoč delovnih mest, saj naj bi se moralo podjetje pripraviti na hude čase, ki prihajajo.
O takšnih časih govorijo tudi pri tretjem detroitskem avtomobilistu, Chryslerju. Z italijanskim Fiatom ga je povezal in združil italijanski Kanadčan Sergio Marchionne, ki je sredi poletja umrl.
Ne, letošnje leto vsaj za vodstva avtomobilskih podjetij ni bilo običajno.