In kako naprej?

20. 11. 2009
Deli
Dušan Lukič

Pred nekaj dnevi so se vodilni možje slovenske avtomobilistične športne zveze usedli pred zbrane novinarje in se ponosno pohvalili, da je AŠ2005 postala polnopravna članica FIE za avtošport. Lepo. In kako naprej?

Letošnja recesija je po dirkanju kar krepko udarila. Manj dirk (predvsem gorskih), manj dirkačev, slabši avtomobili. In prihodnje leto? Najpreprostejši odgovor je seveda, da je vse skupaj odvisno od tega, kako bo Slovenija plezala iz recesije. Povsem s tekmovalnega stališča stvari niso videti slabo, saj je že zdaj znanih nekaj projektov, ki bodo popestrili slovensko dirkaško sceno. In glavne, najpomembnejše dirke ostajajo.

A pomembnejše je sistemsko vprašanje. Na AŠ pravijo, da se precej ukvarjajo tudi s problemom dirkališča v Sloveniji. Bivši Mobikrog še vedno ostaja v igri (ogledali smo si lahko celo nekaj idejnih zasnov steze, ki pa so, to je treba zapisati, slabe, saj steza kljub možnostim ne premore niti ene resne ravnine), in to precej bolj, kot bi si mislili.

A tudi če (ali pa bolj optimistično ko) steza bo, ostaja vprašanje, kdo bo na njej dirkal. Krožne dirke pri nas niso bile nikoli zelo priljubljene, predvsem pa imamo malo mladih dirkačev, na katerih bi lahko gradili prihodnost. Včasih smo se lahko pohvalili z uspešnimi pokalnimi tekmovanji (Daihatsu Charade, Renault Clio in Fiat Seicento), trenutno (razen zastarelega in preživetega Yugo pokala) možnosti za poceni, a zanimivo in izenačeno dirkanje ni.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Obstajata sicer dve ideji, ena s Cliom Storia 1.4 (ki zaradi starega modela avtomobila ni ne primerna ne zanimiva), druga z Dacio Sandero (o kateri pa vemo bolj malo, saj se tisti, ki bi pokal radi naredili, niso spomnili o vsem skupaj obvestiti vsaj avtomobilskemu športu naklonjenih medijev).

Prav ta drugi pokal z Daciami bi sicer utegnil biti prava stvar, še posebej za reli. Avto je zanimiv tako na slovenskem kot na (recimo) hrvaškem, srbskem in še kakšnem trgu, kar pomeni, da bi lahko bil pokal organiziran dvodelno: po državah (kjer se lahko nabere po 10 do 15 avtomobilov) na manjših relijih, nato pa še skupen pokal, sestavljen iz po dveh najpomembnejših dirk v sodelujočih državah (na katerih bi se lahko zbralo tudi 30 in več dirkačev).

Da bi organizator pokala (mimogrede, za dirko pripravljena Dacia naj ne bi stala več kot 10 tisočakov) znal organizirati kaj takega, niti ne dvomim – bolj je vprašljivo, kako bi na kaj takega reagirale posamične zveze, še bolj pa je dvomljivo, ali je za kaj takega (za prihodnjo sezono) sploh še dovolj časa . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

dusan.lukic@adriamedia.si

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"