Industrija in klimatske zaveze

16. 7. 2019 | Tomaž Porekar
Deli
Industrija in klimatske zaveze (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Konec junija je Angela Merkel sklicala sestanek s predstavniki nemške avtomobilske industrije in sindikatov, ki so ga predvsem nemški avtomobilski izdelovalci že dolgo zahtevali.

Interesi industrije in sindikatov pa so le ena plat, druga pa so zahteve različnih političnih strank ter okoljevarstvenih organizacij. Prav zato, ker se v javnosti največje evropske industrijske sile pojavlja več različnih zahtev po rešitvah za ogroženo avtomobilsko industrijo, so najavili, da bodo odslej sestanki pri kanclerki redni, na njih pa da bodo morali najti rešitev za nejasnosti, ki ogrožajo celotno panogo z več kot 800.000 zaposlenimi (odstotkom vsega nemškega prebivalstva). Predstavniki kanclerke so najavili, da bi naj na začetku to bil le neformalni strokovni pogovor. A so že na prvem sestanku ugotovili, da morajo hitro postaviti vzorčni načrt za graditev električnih polnilnic, ker sicer ne bo mogoče, da bi do leta 2030 po nemških cestah vozilo deset milijonov električnih avtomobilov.

Da bo potrebnih še veliko sestankov med številnimi zagovorniki različnih smeri razvoja mobilnosti v naslednjih desetletjih, pa so pokazali nadaljnji dogodki. Predstavnica nemške zveze komunalnih podjetij Katherina Reiche je že pred sestankom pri Merklovi predlagala poseben davek na CO2 tudi za sektorja energije in prometa. Pobudo je nekaj dni kasneje kot pomemben korak pri doseganju klimatskih zavez kot predlog ministrstva za okolje predstavila Svenja Schulze (SPD) in z njo pri drugi vladni stranki (povezavi CDU-CSU) naletela na odločen odpor.

Svojo pobudo za sestanek v Berlinu s predstavniki avtomobilske industrije je nato objavil še predsednik jugovzhodne nemške zvezne dežele Baden-Würtemberg Winfried Kretschmann. Slednji iz stranke zelenih je s svojo vladno povezavo s CDU v rednih stikih s predstavniki številnih avtomobilskih podjetij, ki imajo svoj sedež v tem delu Nemčije, Daimlerjem, Boschem, Porschejem in drugimi. Z njimi se Kretschmann že dve leti srečuje v forumu Strateški dialog avtomobilske industrije (SDA). Zdaj ga želi povezati še s predstavniki dežel Bavarske in Spodnje Saške. Boschev šef Volkmar Denner je bližnjo prihodnost nemške avtomobilske industrije opisal z nekaj besedami: 'Avtomobilska industrija stoji pred velikansko težavo, ki se je mora lotiti. Povsem drugače se bo treba lotiti mobilnosti. Zagotoviti bo treba delovna mesta. Okolje pa mora biti zaščiteno. Zato je naš skupni cilj lahko le to, da Nemčija še naprej ostane vodilna svetovna sila, ki bo tehnološko vodilna in poslovno uspešna.'

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Pred nemško politiko sta tako najbrž vroča poletje in jesen. A Merklova se bo moral najprej soočiti s svojo koalicijsko stranko SPD, ki si želi pobegniti iz vlade. Zdi se, da bila lahko vladna zavrnitev pobude ministrice za okolje razlog za padec vlade. Bo potem bolj pomembno ohraniti oblast ali najti dolgoročne rešitve?

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?