Ste že kdaj slišali za avtomobile JMC Landwind, Brilliance BS4, Brilliance BS6? Pa bi morali. Zato, ker so na preizkusnih trkih standarda Euro NCAP skoraj razpadli.
Vse so nameravali prodajati v Evropi in nekaj so jih celo prodali – verjetno samomorilcem. Zdaj se je tej družini poševnookih letečih krst pridružil nov član. Ime mu je Landwind (spet! ) CV9 (glej novice str. 16), namenjen pa je pobijanju celih družin. Menda so že celo zbrali nekaj naročil.
In kako se je odrezal? Porazno, seveda. Potniška celica je postala nestabilna in pri NCAP so ocenili, da bi že malenkost večja hitrost pri trku pripeljala do njenega popolnega razpada. Prsni koš voznika je bil komaj kaj zaščiten, predel okoli stopalk je volanski drog dobesedno razparal, ob bočnem trku bi se vozniku (tudi zato, ker CV9 bočnih varnostnih blazin ne pozna) zelo slabo pisalo. Karoserija je tako nestabilna, da se je ob tem trku odprlo kar troje vrat. Sedeži, ki jih je Landwind dostavil za test zaščite vratu, pri naletu sploh niso bili enaki kot tisti v testnem avtu (poskus goljufije? ), ki so bili v preizkusnem trku seveda uničeni.
Slabo bi se pisalo tudi otrokom, saj je bila zaščita ob čelnem trku (za triletnega otroka, pravilno pripetega v naprej obrnjen varnostni sedež zadaj) slaba in pomik naprej prevelik. In povsem za konec: ta kos kitajskega avtomobilskega odpada ne pozna kratice ESP. Skratka – stanje skoraj ni nič boljše kot pred leti, le da so uvozniki (in matične tovarne) še bolj odločni pri načrtih za naskok na evropski trg. Za Evropejce jim je, kot kažejo rezultati trka, seveda vseeno.
Rešitev je preprosta: ker je očitno dovolj ljudi, ki so preneumni, da bi pazili na to, da ne kupujejo letečih krst, in ker je dovolj pohlepnežev, ki so pripravljeni priti do denarja čez trupla (v tem primeru nesrečnežev v kitajskih avtomobilih), je treba njihovo prodajo preprečiti z zakonodajo. Najlažje je, da je pogoj za homologacijo v EU opravljen test po standardu Euro NCAP z doseženimi vsaj štirimi zvezdicami.
Dušan Lukič, odgovorni urednik