Kolumna Dušan Lukič: Elektrika za vse

25. 2. 2011
Deli
Dušan Lukič

Še malo, čisto malo pa si boste lahko tudi v Sloveniji kupili električni avtomobil.

Subvencije za električne avtomobile (na žalost le za fizične osebe, ne pa tudi za podjetja, ki bodo na začetku glavni kupec teh vozil) so pred vrati, za okoli pet tisočakov na vozilo naj bi jih bilo, avtomobili bodo zdaj zdaj tu (Peugeotov iOn že kroži po Ljubljani) pa tudi polnilne infrastrukture je nekaj.

Glavna tema pogovorov (poleg cene) je seveda vsakdanja uporabnost. To pa seveda pomeni doseg. Je 70, 80 ali 120 kilometrov dovolj? Kaj pa le 50? Vseeno, pravzaprav. Za začetek se je treba sprijazniti, da so ti avtomobili trenutno le omejeno uporabni, kasneje pa bo težavo rešila tehnologija polnjenja. Ne baterije, temveč to, kje boste te lahko napolnili.

Brezkontaktno (indukcijsko) polnjenje bo namreč poskrbelo, da se bo avto polnil tako rekoč vsepovsod. Doma, v službi, pred trgovskim centrom, še celo v koloni pred semaforjem. In takrat bo popolnoma vseeno, ali je teoretični obseg 50, 150 ali 300 kilometrov. Baterija bo namreč ves čas polna – še več, energijo boste lahko celo oddajali v omrežje, če bo treba. Uporabnost tako ne bo več odvisna od dosega, temveč od infrastrukture, in takrat bomo lahko mirno zapisali, da je električni avtomobil resnično vsakdanje uporaben.

Srbkinja prepotovala Evropo in razkrila: “To je najbolj dolgočasno mesto”

A za to bo seveda nekaj morala narediti tudi država. Ne le s subvencijami za vozila (mimogrede: slovenska je odločno prenizka), temveč tudi z vlaganjem in s spodbujanjem vlaganja v infrastrukturo. Vprašanje je le, ali sta naši država in politika tega sposobni ...

Dušan Lukič, odgovorni urednik
dusan.lukic@adriamedia.si

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?