Panika!

8. 8. 2015
Deli
Panika!

Zadnje čase se precej zabavam, ko spremljam različne blogerje in tviteraše, ki so na kratke preizkuse dobili električne avtomobile.

Skoraj prazna baterija! Panika! Skoraj bi ostal na cesti? Samo še pet odstotkov!

Ja, videti je, da je življenje z električnim avtomobilom stresno in naporno. Pa ni. Vem, ker smo jih v redakciji Avto magazina (in Plugin magazina) imeli že lepo kupico – in ugotovili, da so električne vtičnice skoraj vsepovsod. Polnilna postaja pred hotelom ne deluje? Pa saj ni edina električna vtičnica pri hotelu. Okej, polnjenje seveda ne bo tako hitro, kot bi bilo na hitri polnilni postaji, a napolniti se da. Tudi če ne do konca, pa vsaj toliko, da prideš na želeni cilj.

Pred časom sem se pogovarjal s človekom, ki se je z električnim avtomobilom vozil tudi po najbolj zakotnih in infrastrukturno ubogih državah (mimogrede, pogovor z njim boste lahko prebrali v naslednjem Plugin magazinu, ki bo izšel konec oktobra).

Seveda sem ga najprej povprašal, kako je bilo s polnjenjem. Morda je igral, a tako prepričljivo začudenega pogleda nisem doživel že dolgo. Komentar je bil jasen: spal je v hotelih in prav nobeden od njih ni bil brez elektrike. In kjer je elektrika, je tudi vtičnica. In kjer je vtičnica, se električno avto napolni. Preprosto.

Ta znak bo v 2025 obogatel: njegovo življenje se bo korenito spremenilo

Jasno je seveda, da je stanje, v kakršnem je trenutno polnilna infrastruktura pri nas, slabo. Kup polnilnic ne dela, še huje je, da razen redkih nobena ni povezana v sistem, ki bi uporabniku električnega avtomobila omogočal, da s pametnega mobilnika vnaprej preveri njihovo stanje, si morda celo rezervira polnjenje. A to je (spet) problem državne birokracije, ki (spet) ne zna ali se ji ne da zahtevati in predpisati, da morajo biti javne polnilne postaje pač 'online' (da o sistemu, ki bi omogočal enotno identificiranje in posledično polnjenje, sploh ne govorim).

A vseeno: življenje z električnim avtomobilom ni stresno, le zavedati se je treba, kaj zmore – in biti pripravljen poseči po čem drugem kot le hitri javni polnilni postaji, če ga uporabljamo na robu njegovih zmogljivosti. Skratka, brez panike, raje 'težite' upravljalcem in birokratom!

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?