Kolumna Tomaž Porekar: Peugeotova nova organizacija

3. 12. 2011 | Tomaž Porekar
Deli
Kolumna Tomaž Porekar: Peugeotova nova organizacija

No, tudi v slovenskem avtomobilskem prostoru se marsikaj dogaja (nič v zvezi z volitvami, ki smo jih tako že vsi siti). Pa tudi na kakšno novo akcijo ne mislim, še posebno ne na ugodne cene ali kaj v zvezi s prodajo avtomobilov.

Pač pa je zgovorna vest, da bosta svoje doslej razdeljene sile tudi pri nas združili znamki Citroën in Peugeot. Sicer marsikdo ve, da ju že zdaj združuje skupno krovno podjetje PSA, a razdeljenega nastopanja je zdaj dokončno konec.

S prvim januarjem prihodnje leto bosta obe znamki dobili skupno direktorico, Ano Thereso Borsari. Letos spomladi je prevzela Peugeot Slovenija, dosedanji šef Citroëna Slovenije, Roland Punzengruber, pa odhaja za šefa podjetij PSA v Avstriji, torej domov.

Združevanje Peugeota Slovenija in Citroëna Slovenija naj bi bilo končano do konca februarja, z marcem pa bo začelo delovati podjetje PSA Peugeot Citroën Slovenija. Seveda bo združilo vse dosedanje funkcije obeh podjetij. Obe znamki bosta imeli še naprej ločene določene službe in vsaka svojega direktorja znamke (Jožko Tomšič za Peugeot in Roland Van Ro za Citroën). Ločeni pa bodo še naprej prodaja, trženje, komunikacije in odnosi z mediji. Stvari, ki ne zadevajo končnega kupca, bodo 'optimizirane' v skupne službe, kot so računovodstvo, tehnična dokumentacija, homologacije, prevodi, tržne analize. Tudi sprememb pri pooblaščenih prodajalcih (saloni in servisi), kar bi sicer lahko opazili kupci, ne bo, pravijo pri PSA.

Srbkinja prepotovala Evropo in razkrila: “To je najbolj dolgočasno mesto”

PSA je svojo centralo v Franciji podobno organiziral že pred časom, skupen je tudi direktor, Jean-Marc Gales. Nova pa bosta Jean-Phillipe Imparato (komercialni direktor) in Yves Moulin (direktor mednarodnih dejavnosti). Ker se PSA sicer že nekaj časa ukvarja z obsežno reorganizacijo, novice, kot je ta, ne smejo presenetiti. Navsezadnje je PSA drugi največji evropski izdelovalec in prodajalec avtomobilov. Šef Gales pa je organizacijo največjega tekmeca, skupine Volkswagen, lahko dodobra preučil med svojim službovanjem v Nemčiji.

PSA je pred kratkim napovedal tudi zmanjšanje števila zaposlenih, pri čemer je francoski vladi obljubil, da bo precej zaposlenih odpustil tudi drugod, ne le v obratih v Franciji. Slovenska delovna mesta pa ne bodo skrbela ne vlade v odhajanju ne novoizvoljene. Nekaj manj zaposlenih bo zaradi te novosti zagotovo tudi v novem skupnem podjetju.

PSA tudi v Sloveniji ne bo edini, ki bo iskal notranje rezerve za boljši poslovni rezultat. Že prihodnje leto lahko pričakujemo takšne in podobne novice tudi pri drugih znamkah. Časi v avtomobilski panogi v Sloveniji namreč niso ravno rožnati!

Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?