Kolumna Vinko Kernc: Vzponi in padci, rojstva in smrti

4. 11. 2011
Deli
Vinko Kernc

Ali obstaja kakšna nova, spodobno uspešna avtomobilska znamka? Ja. Smart. Novih je še precej, a jim je težko reči nove; kakšno zvezo imajo današnji Bugattiji s tistimi izpred druge svetovne vojne? Nobene. Le nekdo, ki je odkupil pravice za uporabo tega imena, je z dobro tehnično ekipo in s še boljšim marketingom zadevo naredil uspešno. Vse skupaj je torej novo, le ime je staro.

Hočem reči: časi niso plodni za ustanovitev novih znamk, kot se je dogajalo do šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ja, res je, tudi umirale so, a na koncu se je skozi sito le privlekel danes znan nabor. In kdor želi danes začeti na novo ali vsaj osvežiti nekaj obstoječega, se mora okleniti preprostega recepta: poišči nekaj iz preteklosti, kar so imeli ljudje radi. Abarth, Gordini, Maybach ...

Ključna je torej nostalgija. Stara avtomobilska imena. A pomembni so tudi ljudje. Precej žalosti je bilo v svetu ljubiteljev avtomobilizma, ko je podlegel Rover, eden od stebrov britanske avtomobilske industrije. Nihče mu ni znal pomagati, niti BMW niti Kitajci. Kaj je bilo z njim v ključnih trenutkih narobe? Nedvomno napačni ljudje, napačne strategije ali oboje.

V točki tik pred izumrtjem je tudi Saab. Znamka, ki ji je uspelo zgraditi odličen imidž okoli enega samega modela in potem dolgo kljubovati z le dvema. A takšno usmeritev je povozil čas. Poglejte, koliko modelov danes ponujata BMW in MB in koliko sta jih pred pol stoletja! Poleg tega se je Saab ves čas 'šlepal' na tujo mehaniko. Pokopal ga je najbrž kar GM, ki je z njim ravnal kot s pankrtom in ga hranil z generacijo staro Oplovo tehnologijo. Tako očitno ne gre.

V nevarno labilnem položaju je tudi Lancia. Kaj je narobe z znamko? Nič. Morda le to, da je Fiatova, ki ne ve, kaj bi z njo. In za katero od prevzema leta 1969 dolgoročno ni naredil nič posebno dobrega, z izjemno nekaj biserov, kot so Startos, 037 in Delta Integrale, ki je bila uspešna že kot avtomobil za malce bolj prefinjene množice, še bolj pa kot šampionski reli dirkalnik. A zdi se, da so vsi omenjeni nastali bolj pomotoma. Res je, da Vincenzio Lancia, čeprav sam dirkač, ni kazal pretiranega navdušenja nad dirkaško podobo Lancie, pa tudi pod Fiatom je takoj po odhodu Delte Integrale zavel veter, da Lancia ni dirkaška znamka. Okej, ampak tudi Škoda in Citroën nista, če tako gledamo.

Na nedavni predstavitvi nove Theme smo slišali izjavo, da svet potrebuje Lancio. Ni res. Bi pa zagotovo zazevala velika luknja, če ji odobrijo evtanazijo.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?