Rally Saturnus. Prireditev, ki je pred leti veljala za največjo v Sloveniji po številu gledalcev – njihovo število se je merilo v šestmestnih številkah.
In letos? Ne bom olepševal: beda. Popolna beda. Le petkova posebna HP (superspecial, po domače) na speedway stadionu v Šiški je pritegnila gledalce, vse drugo pa je bilo ubogo.
V nedeljo, recimo, je bila servisna cona na avtosejmu v Ljubljani. In verjemite – rabljene avtomobile si je ogledovalo vsaj 10-krat toliko ljudi kot dirkalne. Skoraj sredi Ljubljane, nekaj korakov od postaje mestnega avtobusa.
Zakaj? Moje mnenje je jasno: ker organizator ni poskrbel za reklamo. In izjave, kakršno si je privoščil predsednik organizacijskega odbora Viktor Levec v odlični oddaji Igorja Tominca na Valu 202, tudi pojasnijo, zakaj niso poskrbeli za reklamo: ker ne znajo. In če ne znajo, naj odstopijo prostor tistim, ki znajo.
Organiziranje dirk že dolgo ne pomeni le načrtovanja steze, pridobivanja dovoljenj in skrbi za pravilen potek dirke – med kupom drugih stvari vključuje tudi skrb za dobro promocijo. Izgovor, da je bilo denarja premalo, namreč ne zdrži; marsikaj se da narediti brez denarja.
Nas, recimo, ni poklical nihče od organizatorjev in nas poprosil, naj objavimo vsaj novico o prihajajoči dirki, kaj šele, da bi se pogovarjali o medijskem sponzorstvu, kompenzaciji za reklame ali čem podobnem. Nekateri organizatorji dirk pri nas to dobro obvladajo, drugi, recimo, vsaj dvignejo telefon in poprosijo za objavo. Proti koncu te številke Avto magazina, recimo, boste našli napoved GHD Sevnica.
Če bi si ogledali revije naše založbe iz lanskega leta (ne le Avto Magazin, tudi druge, vključno z visokonakladnimi tedniki), bi našli reklame za vse dirke paralelnega relikrosa lani. In ta PRK dobi oglase še v kupu drugih medijev – zato, ker se njegov organizator potrudi in znajde. Organizatorji Saturnusa se niso in zato je šla dirka spet korak nazaj.
Mi, po drugi strani, gremo naprej: 1. junija bomo okrepili redakcijsko zasedbo. Pridružil se nam bo namreč Tomaž Porekar, ena od legend slovenskega avtomobilističnega novinarstva.
Obljubljamo, da bomo z okrepljeno ekipo še utrdili svoj vodilni položaj na trgu, tako po kakovosti kot po dosegu. Prizadevali si bomo, da bomo že zdaj največjo slovensko avtomobilistično revijo in spletno stran dvignili na še višjo raven. S tem namenom že zdaj pripravljamo nekaj novih projektov tako v povezavi z revijo kot tudi z našim spletnim portalom.
S prihodom Tomaža Porekarja bomo v Avtomagazinovi redakciji imeli člana kar dveh zelo pomembnih evropskih avtomobilističnih žirij – Evropski avto leta (slovenski član žirije je prav Tomaž Porekar) in Autobest (slovenski član žirije je Vinko Kernc, urednik testov pri reviji Avto magazin) – seveda pa se ne bomo ustavili le pri tem . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem