Nikki Schelle, Burcu Cetinkaya, Patrick Simon, Allard Kalff, Jeffrey van Hooydoonk, Margo Laffite . . Če bi sodili po tem seznamu dirkaških imen na startu, bi verjetno pomislili, da gre za precej velik profesionalni dogodek.
Konec koncev so vsi omenjeni (pa še kakih deset drugih) dirkači, ki imajo izkušnje in zmage z najvišjih ravni tekmovanj, od formule 1 in F3000 do IRC, prvenstva FIA GT, dirk s turnimi avtomobili . .
Pa bi se zmotili – gre za del startne liste tekmovanja Mazda MX-5 Open race, štiriurne novinarske dirke, ki je pred kratkim potekala na dirkališču Adria pri Benetkah.
V pravilih je sicer pisalo, da gre za ekološko različico dirke, saj je bilo treba z omejeno količino goriva v štirih urah prevoziti kar največ krogov. A ker nam je na pomoč priskočil dež, je bilo goriva po štirih urah še na pretek – to pa pomeni, da smo vso dirko peljali na polno, kot da bi vozili kvalifikacijski krog za kvalifikacijskim krogom.
In ker so bile namesto dirkaških gum za dež na platišča nataknjene kar serijske gume (po suhem bi sicer vozili s pravimi dirkaškimi slicksi), je bilo treba biti s plinom izjemno, izjemno nežen, da zadek zadaj gnane dirkaško pripravljene Mazde MX-5 ni preveč zdrsnil.
In priznam – sam sem se temu zdrsavanju še posebno težko upiral, saj se mi zdi za zadaj gnan avto najbolj naraven položaj tisti, v katerem zadek kar se da atraktivno drsi. No ja, vsaj v ohlajevalnem krogu po kvalifikacijah sem si dal malo duška.
Kako je bilo videti izza volana, si lahko ogledate v mojem blogu, kmalu pa bomo objavili še daljši videozapis z dirke s še več posnetki iz avtomobila (in v prihodnji številki Avto magazina tudi kratko fotoreportažo).
A medtem ko je bilo treba biti s plinom nežen, smo edino napako, ki se je med dirko pojavila na avtu, odpravljali s kladivom. Velikim kladivom.
Na snemljivem volanu je namreč odpovedala varovalka in ni se ga dalo natakniti na volanski drog. Kar pet krogov smo izgubili med popravilom, dokler nista naša mehanika zaklela, izvlekla največjega kladiva, ki je bilo med orodjem, in volan odločno in glasno (in 'za vedno') pritrdila na svoje mesto.
Ja, včasih je treba biti nežen in grob hkrati . .
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"