Prevlada velikih

18. 9. 2017
Deli
Prevlada velikih

Letošnja frankfurtska avtomobilska razstava je prva po razkritju nečednih načinov, s katerimi so se avtomobilski izdelovalci poskušali izogniti veljavnim standardom in zakonom. Tokratna je v marsičem drugačna.

Tudi zaradi celotne tematike o nevarnih vplivih vsega tistega, kar nastane z izgorevanjem fosilnih goriv v avtomobilskih motorjih. Pa tudi zato, ker v Nemčiji v tem času teče zaključni boj volilne kampanje za sestavo naslednjega parlamenta, in zaradi vprašanja, ali bo kanclerka Merklova še za en mandat podaljšala svojo vlado.

Predmet razstave, torej avtomobil, je sicer še vedno postavljen v žarišče, a veliko bolj kot o tem, kaj novega je pri njem, se razpreda, kako se bo morala spremeniti njegova raba.

Pravzaprav se je nekaj podobnega dogajalo na lanski pariški avtomobilski razstavi. Tudi tedaj je bilo veliko pomembnejše, kako se bo v avtomobilsko tematiko vmešala politika. Posledice tega v marketinških oddelkih izdelovalcev ocenjujejo različno, zagotovo pa se je prav zaradi takšnih pomislekov o avtomobilih kar nekaj avtomobilskih izdelovalcev odločilo, da se v Frankfurtu sploh ne bodo prikazali. Nemški trg je izredno težaven za vse 'nedomače' izdelovalce. Zanimivo, med tiste 'neprave', ki nimajo primernega ugleda, spadata tudi Ford in Opel. Še huje je zato vsem drugim – francoskim, italijanskim, korejskim ali japonskim pa tudi britansko-indijskim ali kitajsko-švedskim znamkam.

Sodobne komunikacijske poti omogočajo alternativne pristope. Za spretne tržnike ni več privlačno, da pridejo na dogodke, kjer niso v središču pozornosti. Tako iščejo drugačne poti do kupcev. Najpomembnejši argument proti nastopom na avtomobilskih razstavah so veliko previsoki stroški glede na rezultat, ki ga s tem dosežejo pri kupcih. Nekaterim je dovolj že spletno nastopanje, s katerim poskušajo vriniti miselnost, da je vse mogoče najti na medmrežju in da tudi avtomobili kot predmeti izgubljajo pomen, nadomeščajo pa jih iluzije o teh stvareh, torej tudi o avtomobilih.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

Povprečni obiskovalec frankfurtske avtomobilske razstave običajno pride pogledat 'svojo' znamko, in če kot razstavljavec nimaš ponuditi kaj res senzacionalnega, lahko ostaneš kar doma, kot mi je že pred leti dejal eden od vodilnih pri manjši in manj ugledni azijski znamki. Letos te znamke v Frankfurtu ni. Pravzaprav pričakovano.


 

Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji