Presedanje iz avtomobila v avtomobil daje pogosto zanimive rezultate. Še vedno trdim, da so avtomobili dosegli neko limito, ki jo le počasi premikajo navzgor.
Lep dokaz so novi modeli, ki nastajajo na razmeroma starih platformah, pa so vseeno novi in uspešni. Lep dokaz so tudi neposredne primerjave med starim in novim modelom neke znamke, kjer postane med njimi razlika očitna šele, ko uporabimo močno povečevalno steklo. Če seveda odštejemo povečanje mer, ki ne spada v tehnični napredek, ali pa novotarije, ki bi jih zlahka vgradili tudi v stari model. Na primer motorje.
Kaj me zmoti? Morda bo slišati nenavadno, ampak – ergonomija! Ta znanost je v splošnem zelo dognana in včasih se zdi, kot da tisti, ki bi morali, o njej ne vedo dosti. Ali pa jo namerno ignorirajo. Ne eno ne drugo ni opravičljivo.
Dober primer je Volkswagen: kar avtomobilska industrija pripelje do cenovno opravičljive serijske proizvodnje, čas pa dokaže, da je zadeva tudi zares uporabna, pri njih vgradijo in s časom le še izboljšajo. Malenkosti, ki štejejo.
Ja, ko kupite nov avtomobil, ste nekaj časa navdušeni že samo zaradi tega, potem še nekaj časa zaradi njegovega zunanjega videza, ampak potem razlogov počasi zmanjka in opažati začnete majhne pomanjkljivosti. Tiste, ki jih začutite izza volana. Ali s sovozniškega sedeža. Kam odložiti ključe? Kam plastenko vode? Kam denarnico? Kam mobilni telefon? Je prostor dovolj velik, prevelik, mehko obložen? Kako je postavljen volanski obroč? Kakšne oblike je? Kakšen je sedež? Koliko podatkov in kako jih posreduje potovalni računalnik? Kako je prtljažnik povečljiv? Kako se umakne sedež? Tule bi lahko navedel tisoč vprašanj.
Če ostanemo na trdnih tleh: elektrika za pomik zunanjih ogledal je smiselna, za sedeža pa ne. Parkirni pripomoček in merilnik zunanje temperature sta nadvse dobrodošla, usnje na sedežih je bolj luksuz. Osvetlitev nog je lahko zelo koristna, deljiva samodejna klimatska naprava pa (po izkušnjah) ni bistveno boljša od ročne, sploh če stvari gledate skozi strošek nakupa.
Skratka in zelo preprosto na enem primeru: ko v Wolfsburgu ugotovijo, da ljudje med vožnjo pijejo, jim ponudijo mesto za pločevinko ali plastenko. In zadeva je postavljena od danes do nadaljnjega. Pa nekateri drugi? Pri menjavi modela A v B se zazdi, kot da je nastopila nova ekipa, (mladi? ) zagnanci, ki so včeraj naredili vozniški izpit, danes diplomirali in se polni sami sebe ne zavedajo tistega, kar je prejšnji ekipi uspelo ugotoviti pri modelu A. Temu včasih rečemo, da na novo izumljajo toplo vodo. Ampak žal šele pri modelu C.
Nerodno je potem to, da ta avtomobil B, sicer čeden in tehnično dobro zasnovan, z majhnimi nerodnostmi, ki s časom postanejo velike, izgubi bitko s tekmeci. Potem se pa sprašujejo: »Le kako to, da naš avtomobil ni uspešen, saj je vendar lep, in kako to, da padamo v krizo? «
Včasih, pa ne tako redko, je odgovor izključno v malenkostih. Ampak ’oni’ ostajajo samozadostni, pa tonejo nekam navzdol.
Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"