Kdo ve, morda sem med vsemi športi izbral avtomobilskega ravno zaradi lenobe! Komu pa se sploh da trenirati več ur na dan, paziti na prehrano, jemati poživila . . in končati kariero pred 30. letom starosti? ! ! Kot avtomobilist lahko kadim, jem, kar mi prija, in dirkam do 70. leta.
Seveda resnica ni tako črno-bela in dirkači še zdaleč nismo brezskrbni uživači. Čeprav avtomobilizem ne sodi v skupino izrazito fizičnih športov, potrebujemo vozniki kar nekaj kondicije, vzdržljivosti ter močne roke in vrat. A veliko bolj kot to potrebujemo vrhunsko tehniko, ki pa je zame zaradi nedosegljivosti pogosto največji dirkaški križ. Neštetokrat sem na lastni koži začutil, kaj pomeni razvoj tehnike, ki ga vedno lovim z nekajletno zamudo.
Prvi dve leti v formuli 3000 se s tehniko in z zmogljivostmi dirkalnika nisem preveč obremenjeval, kajti imel sem polne roke dela sam s sabo. Moj bolid je bil pred štirimi leti eden izmed najhitrejših v Evropi (na gorskih dirkah), lani pa je s svojimi zmogljivostmi komaj še dohajal rep najhitrejše deseterice. Ker sem dosegel njegove meje in začutil, da lahko stopim še korak naprej, je bilo treba ukreniti nekaj v zvezi s tehniko.
Prvi pod drobnogledom je bil motor. Njegovih 470? 480 KM bomo nadgradili z dodatnimi 50 ‘konji’, posebej ‘dresiranimi’ za gorske dirke, kar pomeni, da bom imel na voljo tudi več navora pri nižjih obratih. Vse to ne bo pomenilo skoraj nič, če ne bo mogoče vso to silno moč spraviti na cesto in jo pretočiti v sekunde. Zato bomo med zimskim premorom pregledali in preverili dobesedno vsak vijak in podložko na avtomobilu, še posebej pozorno pa vzmetenje in transmisijo.
Ker sedaj že vem, kaj lahko pričakujem od bolida, in ker natančno vem, kaj želim z njim doseči, bomo v moštvu brez sramu poiskali pomoč in nasvete izkušenejših. Pika na i bo ‘make up’ ? sveža barvna preobleka in rahlo spremenjen dizajn.
Kot sem že večkrat napisal (in povedal), so formule kot lego kocke: lahko jih zlagate na nešteto načinov, a le nekateri izmed njih so pravilni, še manj pa jih je zmagovalnih. Zato mi bo dolgočasje zimskih mesecev še kako krajšala skrb glede priprave dirkalnika. Kako bomo uspešni v tem, bo pokazala šele prva dirka v avstrijskem Rechbergu. Brez skrbi, med prvimi boste izvedli, ali se nam je zimsko delo obrestovalo.
Vladimir Stankovič, DD (dirkačev dnevnik)
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem