JATO Dynamics evropsko javnost, še posebej izdelovalce avtomobilov, oskrbuje z vsemi uporabnimi podatki o avtomobilskem trgu. Zdaj so najbolj uporabni tisti, ki kažejo navade kupcev v razmerju z vplivom na okolje.
Povprečni izpust emisij CO2 se je v letu 2018 na 20 od opazovanih 23 evropskih trgih dvignil za 2,4 grama na kilometer, na 120,5 grama. To je najvišja vrednost v zadnjih štirih letih. Pri JATO pravijo, da so s tem odkrili neposredno povezavo med registriranimi dizelskimi avtomobili in povprečjem izpuha CO2. Zaradi družbenopolitičnih vplivov o dizelskem pogonu je v letu 2018 povpraševanje po dizlih padlo za 18 odstotkov, pravi Felipe Munoz, prvi Jatov globalni analitik. Dvig povprečnega izpusta CO2 pri avtomobilih pa bi moral izredno skrbeti tako vlade kot tudi avtomobilske izdelovalce.
Povprečno se je emisija CO2 letno v letih med 2007 in 2015 zniževala po stopnji 4 odstotkov, nato pa se je leta 2016 upočasnila z le 1,4-odstotnim znižanjem. V tem času se je dvig prodaje dizlov z običajnih 7 odstotkov upočasnil na le enega. Ko pa je leta 2017 prodaja dizelskih avtomobilov padla za 8 odstotkov, se je prvič povprečje CO2 dvignilo za 0,3 odstotka. Države, kjer se je kljub vsemu znižalo povprečje izpuha CO2, so bile v letu 2018 Norveška, Nizozemska in Finska. Slovenija je s 120 grami na kilometer ostala v evropskem povprečju (120,5), a se je tudi pri nas izpust CO2 zvišal za 1,7 grama.
Res pa je, da zgolj zmanjšanje deleža dizelskega pogona ni bil edini razlog za zvišanje. K temu je namreč pripomogla tudi spremenjena struktura avtomobilskih razredov. Samo lani so kupcem ponudili 16 novih športnih terencev, pa tudi sicer se je v razredu teh povečalo povpraševanje. Emisije CO2 so se v razredu v povprečju dvignile za 1,4 grama, razred pa je imel kar 35-odstotni delež v celotni prodaji. V nasprotju s tem razredom pa sta bila manj uspešna razreda mestnih avtomobilov in manjših družinskih, kjer se je povpraševanje zmanjšalo za 1,5 odstotka.
Med avtomobilskimi znamkami je le trem uspelo zmanjšati povprečje izpusta pri svojih prodanih flotah. Na vrhu je Toyota, njihovo povprečje je bilo leta 2018 le 99,9 grama na kilometer, v letu so ga izboljšali za 1,4 grama. Drugi Peugeot (107,7 g) je poskočil za 3,2 grama, tretji Citroën (107,9 g) za 2,4 grama, četrti Renault (109,1 g) za 2,5 grama. Na petem in šestem mestu najdemo dva, ki jima je prav tako uspelo zmanjšanje povprečja. Nissan (110,6 g) je s pomočjo električnega Leafa povprečje znižal za 5,2 grama, Suzuki (114,2 g) pa je le z bencinskimi in dizelskimi motorji povprečje znižal za 0,7 grama.
Do ciljev, ki so jih za leto 2021 postavili v evropskem parlamentu, je še daleč, a je videti, da jih bo le redkokateri izdelovalec dosegel brez drastičnih posegov v svoji ponudbi in prepričevanja bodočih kupcev.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?