Več dirkanja, manj politike

8. 8. 2019 | Dušan Lukič
Deli
Več dirkanja, manj politike (foto: Arhiv AM)
Arhiv AM

Formula 1 nam je v zadnjih dveh dirkah pokazala dva najbolj različna obraza. Od grozljivo dolgočasne dirke v Franciji do akcijskega spektakla v Avstriji. Slaba F1 novica žal je, da so v obeh primerih, pa še v kakšnem prej, imeli pravzaprav glavno vlogo člani žirije dirke, ljudje, ki odločajo tudi o kaznih v primeru zapletov na stezi.

Zgodba se je pravzaprav začela že s kaznijo Vettlu v Kanadi. Upravičeno? Da, seveda, po pravilih povsem. Zgodba se je nadaljevala v Franciji, v edinem zanimivem trenutku na dirki, ki pa ga nismo videli, ker se je režiserju zdelo bolj nujno kazati Hamiltona, ki je že četrtič zapored prvi prekrižaril prek ciljne črte – kot da bi to koga zanimalo. V ozadju so Ricciardo, Norris, Räikkönen in druščina bili hud boj, ki ga je na stezi sicer dobil Ricciardo, a ga izgubil pri vodstvu dirke. Dobil je kar dve kazni, eno neupravičeno (za prehitevanje Norrisa), eno upravičeno (za prehitevanje Räikkönena zunaj steze). Ampak okej, stvari so bile še vedno po pravilih, le ocena žirije o dogajanju na stezi je malce pešala.

In potem je prišel zaključek vrhunske dirke v Avstriji in zaplet med Verstappnom in Leclercom. Nizozemec jo je odnesel brez kazni, pa čeprav je Leclerca porinil s teze. Upravičeno? Ja, žirija je po številnih kritikah, ki so zaradi razpletov za zeleno mizo v zadnjem času doletele F1, našla salomonsko rešitev. Namesto da bi za trčenje razsodili, da je šlo za dirkaško nesrečo, za rinjenje s steze pa Maxa kaznovali, so na vse skupaj gledali kot na en dogodek in v tem primeru je nekaznovanje seveda okej. A ni mi jasno, zakaj se bojijo s kaznijo dirkaču vzeti zmago? To se dogaja v vseh dirkaških serijah, tudi tistih, ki so znane po zelo liberalnem pristopu do trčenj na stezi. Prav na isti dan, ko je potekala VN Avstrije, je Jake Hill v seriji BTCC ostal brez zmage, ker je ’naredil Verstappna’. Se pač zgodi. F1 bi so morala bolj ukvarjati s tem, kako šport spraviti na raven, da bodo dirke kot v Avstriji vsakdanje (z vsemi prehitevanji in trčenji vred), ne pa s tem, kako kriviti pravila, da bodo zadovoljni navijači ene ali druge strani …

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"