Prehod iz starega v novo leto je po navadi (tudi) priložnost, da si obljubimo stvari, ki jih bomo poskušali doseči ali izboljšati. Nekateri so pri tem premišljeni in si zastavijo uresničljive cilje (in jih potem tudi dosežejo), pri drugih gre le za neuresničljiva sanjarjenja.
V zadnjo kategorijo sodi tudi upanje, da bodo spremembe Zakona o varnosti v cestnem prometu (ZVCP) dolgoročno izboljšale prometno varnost. Pa ne bo tako, kajti ponovno gre (večinoma) le za zbirko neumnosti izpod peresa tistih, ki neumnosti v ZVCP pišejo že dolgo.
Prav smešno (a v resnici tragično) je, kako razni notranji ministri pripovedujejo pravljice o tem, na kako strokovnih osnovah je nastal zakon, kako je bil uspešen prejšnji (le zakaj ga potem spreminjajo) in kako uspešen bo novi. Kot da bi poslušal majhnega otroka, ki staršem obljublja, da se bo poboljšal, a hkrati točno ve, da bo že čez nekaj minut zagrešil novo lumparijo.
Še bolj žalostno je v različnih TV-oddajah, katerih ustvarjalci, zanimivo, prav pazijo, da v studio povabijo tiste (z redkimi izjemami, seveda), ki v udobnih državnih foteljih že leta in leta dokazujejo, da o prometni varnosti nimajo pojma, in v katerih lahko iz ust teh kvazistrokovnjakov poslušamo nesmisle. Pravijo, da je novela ZVCP povišala kazni le za prekrške, ki povzročajo hude nesreče, a ob tem mirno zamolčijo (ali pa tega zaradi svojega neznanja sploh ne vedo), da sploh ne vemo, kaj povzroča nesreče ? tisto, čemur taisti kvazistrokovnjaki pravijo statistika vzrokov prometnih nesreč, je v resnici le zbirka laži in številk, prikrojenih, da bi prikrile neuspeh pri iskanju pravih vzrokov nesreč. Se vam morda nepravilna stran in smer vožnje zdi razlog, proti kateremu lahko ukrepamo z izobraževanjem? Je voznik na nasprotno stran zapeljal, ker je bil utrujen, ker je vozil prehitro, ker je narobe ocenil položaj, ker je zaspal, ker je delal samomor? Nepravilno prehitevanje? Je šlo v resnici za to, da je prehitevajoči prezrl nasproti vozečega? Ga je videl, a narobe ocenil razdaljo? Je računal na to, da se bo nasproti vozeči umaknil.
Najlažje je pisati neumnosti: neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje . . sam o noveli pa le tole: tako bedno, tako nesposobno, tako bedasto napisanega kosa zakonodaje o prometu nisem videl že dolgo ? v njej ni niti ene prave rešitve. Kje so zaporne kazni za hudo vinjene, kje so zaporne kazni za tiste, ki vozijo ob odvzetem vozniškem dovoljenju, kje so ostre (tudi zaporne) kazni za tiste odgovorne, ki ne poskrbijo, da so ceste v takem stanju, kot morajo biti?
Najlaže se je obesiti na že davno izrabljene fraze in povečati kazni kar prek prsta. Ampak gospodje: to ni zagotovilo, da se bo prometna varnost izboljšala, to je le dokaz, da nimate pojma, kaj delate. Neznanje, lenoba in ignoranca državnih birokratov (in tisti, ki so v državnem zboru pritisnili na tipko za, niso veliko boljši): vse po starem, skratka.
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"