Počasi se bliža konec leta. Pa pravzaprav ne vem, ali je počasi prava beseda, ko pa v našem svetu pravzaprav vse poteka tako (pre)hitro?
A kakorkoli, trenutno živimo predzadnji mesec v letu. To pomeni, da se začenjajo zbirati zaključni vtisi, pobirati sadovi letošnjega dela in navsezadnje izbiranja pravega. V našem primeru seveda avtomobila. Izbirati bomo začeli v Sloveniji, v uredništvu pa bova pomembni vlogi opravila tudi z Dušanom. Vsak v svoji žiriji. Dušan bo letos imel morda celo lažje delo, saj so v njihovem izboru avtomobili tudi cenovno omejeni in je tako izbor zožen, v izboru za evropski avto leta pa cenovne omejitve ni. No, do končnega zmagovalca bomo sicer tudi v evropskem izboru čakali nekaj mesecev, a še letos bomo dobili sedmerico finalistov. Ta bi bila lahko biti letos kar pestra, v njej pa se bo verjetno znašel tudi kakšen malo dražji avtomobil. Pa to konec koncev seveda ne bo nič narobe. Počasi se bo treba navaditi, da novodobne tehnologije, ki prinašajo pionirske novosti na področju avtomobilnosti, pač stanejo. In dokler jih ne bodo tovarne uporabljale masovno, bodo pač drage. A brez grešnih kozlov, brez tistih avtomobilov, ki so že ali pa bodo v bližnji prihodnosti z njimi pripeljali na svetovne ceste, pač ne gre. In njim gredo pravzaprav prave zasluge, ne tistim avtomobilom, ki se bodo čez leta v bistveno cenejši različici pripeljali in bodo na voljo širši množici. Tega se je treba zavedati zdaj. Tako kot so se pred več kot 20 leti pri Toyoti odločili, da bodo svetu ponudili hibridni motor. Na začetku je bil svetovno čudo, ki si si ga lahko omislil v precej čudno oblikovanem avtomobilu, zdaj ga ponujajo skoraj v vseh svojih modelih. In poleg vsega so še relativno cenovno dostopni.
Ja, to se bo nekoč (upajmo, da kmalu) zgodilo tudi s tehnologijo, ki jo trenutno spremljamo v avtomobilih višjih cenovnih razredov. Mednje zagotovo spada tudi elektrifikacija mobilnosti, pa če nam je to všeč ali ne. Že letošnje leto bo ponudilo nekaj odličnih pionirjev, prihodnje bo z njimi sploh zaznamovano. Čeprav obstaja še veliko neznank, pa se zdi, da se nam vsaj sodeč po nekaterih pionirjih obeta vseeno zanimiva prihodnost.
Pri tem ne smemo zanemariti niti avtomobilov z Bližnjega vzhoda. Že sredi tega meseca bo na Kitajskem potekalo pomembno srečanje, ki se ga bomo prvič v malce večjem številu udeležili tudi evropski novinarji. Predstavljene bodo številne novosti in rešitve, ki jih v bližnji prihodnosti tu, v Evropi, ne bomo mogli več ignorirati. A če bodo dobre, zakaj sploh bi jih?
Morda je zato najbolje, da najprej nanje počakamo in jih šele nato hvalimo oziroma obsojamo.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?