Pogled v preteklost razkrije, da so bili poletni meseci ponavadi bolj mirni oziroma da poleti ni bilo veliko novega.
A očitno je, da se spreminja tudi ta mit. Že zadnja leta, letos pa sploh. Kar seveda ni nič slabega, saj je to znak, da na trg prihajajo novosti, ki bodo čez čas zapeljale na ceste in osrečile številne kupce. Teh je iz leta v leto več, no, če gledamo seveda zadnja leta. Gospodarske oziroma avtomobilske krize je konec in zdi se, da avtomobilske znamke spet dihajo s polnimi pljuči.
Lep primer je letošnje leto. V njegovi prvi polovici so na svet priromale številne novosti. Nekateri so prenovili svoje glavne adute, spet drugi so predstavili novosti, kakršnih še niso imeli. Glavni aduti avtomobilske industrije so vsaj za zdaj še zadržani, a zatišje je zgolj navidezno. Če se osredotočimo na glavne tri nemške gigante, torej Audi, BMW in Mercedes-Benz, so pri prvih dveh sicer predstavili precej novosti, pa vendarle bolj kot ne prenovljene modele. Enako so sicer delali pri Mercedesu, a Robert Lešnik je prenovo vzel precej bolj resno, rezultat pa so avtomobili, ki so eni od lepših v Mercedesovi zgodovini.
Spet druge znamke, predvsem tiste z Daljnega vzhoda, so pripravile novosti v pravem pomenu besede. Hyundai in Kia pa Mitsubishi spoznavajo, da je lepo imeti predstavnika v vsakem avtomobilskem razredu, še posebej pa v tistem, ki se dobro prodaja. In jasno, najbolj mamljiv je še vedno razred križancev. Očitno namreč je, da so se ljudje naveličali enoprostorcev (za njih se zdaj odločajo res tisti, ki jih potrebujejo), večina ostalih kupcev pa sledi modnim trendom, ki, kot rečeno, kažejo v smer križancev.
A brez skrbi, avtomobilski svet ni padel na glavo, no, ne povsem. Leto je prineslo in tudi bo še veliko avtomobilov, ki ne bodo križanci. Volkswagen že osvaja z Arteonom, kot že omenjeno, Mercedes navdušuje z novimi modeli, pri čemer mi še vedno glasujemo za kupe razreda E, pa tudi Honda je predstavila novega Civica, ki navdušuje (in jasno hkrati odbija) z obliko, a vse izdatno privlači s ceno. Po lanskem prebujenju je Alfa Romeo ponudila novega aduta – Stelvio je prvi Alfin križanec, ki pa je v osnovi najprej Alfa, šele nato SUV. To je zagotovo dober podatek.
A kot rečeno – trenutno vseeno živimo zatišje pred viharjem. Letošnja avtomobilska jesen bo pestra. Napovedane so številne novosti, na ceste bo zapeljalo veliko novih avtomobilov. Tako kot vedno bo z njimi – za vas – tudi Avto magazin. Že septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, pa nato na Japonskem, na avtomobilskem salonu v Tokiu. Vmes nas čaka razburljiv teden preizkušanja vseh ali pa vsaj večine novosti v okviru izbire evropskega avta leta. Ob tem pa seveda ne smemo pozabiti še vseh rednih novosti, ki so morda v svetu že bile predstavljene, pa na naše ceste še niso pripeljale.
Zato, uživajte poletje, ki ga bo tako ali tako prehitro konec. Jeseni pa bo čas za nove zgodbe, nova preizkušanja in nove avtomobile.
Naj živi poletje in zatišje pred viharjem.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem