Le še slab mesec nas loči od najbolj razburljivega tedna v letu. Žiranti za evropski avto leta se bomo ponovno zbrali na severu Danske.
In seveda ponovno preizkušali kandidate za evropski avto leta. Že res, da smo jih večino vozili že med letom, a na Danskem, v majhnem mestecu Tversted, bomo na enem mestu imeli večino avtomobilov, ki kandidirajo za naslov avtomobila leta. Dogodek je seveda tudi idealna priložnost za neposredno primerjanje avtomobilov med seboj. Hkrati se zdi, da je danski avtomobilski teden vedno bolj zanimiv za avtomobilske veljake. Vsaj za kakšen dan ali dva nas obiščejo številni strokovnjaki iz avtomobilske branže, posledično pa lahko iz prve roke dobimo informacije, se pogovarjamo in razpredamo o avtomobilski prihodnosti.
Pod črto se v danskem tednu na enem mestu združimo številni novinarji, strokovnjaki različnih avtomobilskih znamk in seveda kandidati za evropski avto leta.
S tem se nadaljuje tradicija, ki ima že precej sivo brado. Daljnega leta 1963 je Fred van der Vlugt, tedanji urednik nizozemske revije Auto Visie, razmišljal o nekakšnem vzporednem testu z novinarji iz več držav, ki bi seveda podal najbolj jasno sliko o tem, kateri avtomobil je najboljši. Ideja je takoj naletela na plodna tla in začetno žirijo je sestavljalo 26 članov iz devetih različnih držav. Bolj ko ne enaka formula preizkušanja in izbiranja je v veljavi še zdaj, le da nas po dobrih 50 letih žirijo tvori 59 novinarjev iz 22 evropskih držav.
Hkrati je organizacija za izbor evropskega avtomobila leta še vedno popolnoma neodvisna in strogo ločena od avtomobilske industrije. Prav noben član ne dobi nikakršnega plačila za opravljanje svojega poslanstva, večino stroškov pa pokrije sedmerica največjih avtomobilističnih evropskih revij (ki prihajajo iz Italije, Velike Britanije, Španije, Nizozemske, Francije, Nemčije in Švedske) ter novinarji sami. Prav zadnje nam toliko bolj zagotavlja neodvisno kredibilnost, svobodo izbiranja in odločanja.
Tako se tudi žiranti vedno znova veselimo novega leta, ki prinese nove avtomobilske kandidate, ki jih potem v največjem mogočem številu zberemo na Danskem. Nič drugače ne bo letos. In, ja, odštevanje se počasi začenja. Peugeot 3008 se bo poslovil, že 55. po vrsti pa bo žirija izbrala novega evropskega zmagovalca.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?