Od najstniškega "tunerja" do lepotnega kirurga. To je pot slovenskega avtomobilskega navdušenca

27. 12. 2023 | Nika Arsovski
Deli

Bolj kot estetilka ga pri avtomobilih zanima tehnika in to celo toliko, da je v svojem prvem avtu kar sam zamenjal motor. Za močnejšega.

»Lepota je v očeh opazovalca,« pravijo, to pa drži tudi v oziru avtomobilske industrije. Kljub temu ostajajo avtomobili, ki so se zaradi svoje ikonične in brezčasne oblike z zlatimi črkami zapisali v avtomobilsko zgodovino.

In kdo ve več o estetiki, kompoziciji itd. kot estetski kirurg?! Eden najbolj prepoznavnih lepotnih kirurgov na slovenskih tleh Igor Višnjar je spregovoril o svojem pogledu na avtomobilsko estetiko, pa tudi o futuristični estetiki električnih vozil v primerjavi s konvencionalnimi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Igor Višnjar (@dr.visnjar)

Veljate za enega najbolj priznanih lepotnih kirurgov pri nas. Imate tudi pri izbiri avtomobilov tako estetsko oko kot pri svojem poklicu?

Hm, hvala za lepe besede, me veseli, da je moj trud, oz. trud celotne ekipe naše klinike prepoznan. Verjetno kot večini moških, tudi meni avtomobili na splošno, predvsem pa tehnologija, ki je z njimi povezana, predstavljajo užitek in zanimanje.

Cariniki na letališču odprli zaboj: odkritje je mnogim v oči izvabilo solze

Pri avtomobilih, ki jih opazim, so mi vedno pomenile več vozne lastnosti, kot pa videz in elegantne linije.

Ne gre torej toliko za izbiranje z očmi kot z drugimi čuti – pospešek, vožnja skozi ovinke, zvok ...

Ko se vse poklopi, mi zaigra srce in dobim nasmeh na obrazu, nič pa ne škodi, če so tudi linije privlačne.

Kakšne avtomobilske linije pa so vam praviloma bolj privlačne?

Vedno so mi bile pri srcu bolj grobe in agresivne linije avtomobilov, s športnim karakterjem.

Ker je večina strank naše klinike deklet, je zanimivo, da da pri svojem poklicu pomagam oblikovati ravno nasprotne oblike, kot jih opazim in so mi všeč pri avtomobilih. Lepota ženskega telesa je namreč v mehkih zaobljenih linijah, ki mehko in zvezno prehajajo ena v drugo -  polne prsi, ki preko ožjega pasu ponovno prehajajo na linijo bokov.

Pri moških pa zaobljene linije postavo feminizirajo, po estetskih standardih naj bi namreč privlačno moško telo bilo bolj oglato in spremljalo obrise mišic.

Verjetno so mi zato kot moškemu pri avtomobilih bolj všeč bolj drzne linije? Po drugi strani pa tudi še nisem v fazi (ali v letih), ko mi bodo pri srcu udobno elegantne in zaobljene linije mehkih avtocestnih cruiserjev.

Aleksandra Saša Prelesnik

Kaj pa vas na zunanjosti avtomobila najbolj zmoti?

Podobno kot očesu ni privlačna neskladnost proporcev telesa, mi podobno ni všeč pri avtomobilih, in mislim, da vsi razmišljamo podobno.

Seveda avtomobila v prvi vrsti ne kupujemo zaradi videza, ampak imamo vedno v mislih tudi funkcionalnost, udobnost in ceno.

Morda me zmoti tudi poizkus oblikovalcev, kako maksimalno izkoristiti uporabnost in prostornost avtomobila, pri tem pa nekako spregledajo ali žrtvujejo izgled končnega izdelka – npr. Fiat Multipla je izjemno prostoren avtomobil, hkrati pa izjemno neposrečenega videza. (smeh)

Porsche 911 je ikona, tudi zaradi njegove forme, ki se je skozi čas le minimalno spremenila. Kaj je po vašem mnenju njegova poglavitna estetska kvaliteta?

Mehke linije, ki sem jih omenil prej, so pri Porscheju njihova rdeča nit že desetletja, in je oblika, ki zaokroženo prehaja preko avtomobila, postala klasika.

Dvomim pa, da bi bili Porscheji tako privlačni, če ne bi seksi linije bile prekinjene z agresivnimi elementi, kot so spojlerji, difuzorji, in vrhunsko tehnologijo, motorjem in podvozjem ter posledično voznimi lastnostmi.

Tudi VW hrošč je ikona in klasika, z linijami v podobnih smereh, a v čisto drugačnem smislu kot Porsche.

Profimedia

Kako pa ocenjujete estetiko električnih avtomobilov v primerjavi s tistimi z motorjem na notranje zgorevanje? V njihovi formi je precej razlik, prvi težijo k futurističnosti, drugi ostajajo zvesti klasiki.

Električni avtomobili lahko, po drugi strani pa morajo biti nekoliko drugačni od klasičnih bencinskih in dizelskih avtomobilov.

Nekaj na račun drugačne tehnologije, ki ne zahteva tako zajetnih rež za zrak za hlajenje motorja ali polnjenje turbin, linije avtomobila so nekoliko bolj aerodinamično oblikovane za manjši zračni upor in posledično daljši doseg vožnje.

Drug aspekt »drugačnosti« pa je v marketinškem smislu, kjer proizvajalci želijo električne avtomobile približati širši javnosti in jih narediti zanimive.

Ljudje na novosti ali drugačnost v začetku vedno gledamo z zadržkom, zato se mi zdijo oblikovalske poteze smiselne in zanimive.

Ste sicer pristaš elektrifikacije avtomobilske industrije? Kje sami vidite prihodnost transporta? Se sicer spogledujete z idejo o električnem avtomobilu?

Vsekakor bom, ko bodo električni avtomobili na primernem nivoju po dometu in odsotnosti okvar, razmišljal o nakupu vsaj hibridnega, če že ne v celoti električnega avtomobila.

Prihodnost je absolutno v elektriki, se mi pa zdi, da vseeno še nismo čisto »tam«.

Ne po zgornjih lastnostih, ne po zelenosti, ne po učinkovitosti pridobivanja električne energije.

Električni avtomobili v pospeških in moči motorja že sedaj znajo precej prekašati bencinske brate, a se mi zdi, da predvsem teža vozila ne gre v njihov prid, posledično zaradi enostavne fizike in gibalne količine tudi lega čez ovinke ne, z nekaj izjemami.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Igor Višnjar (@dr.visnjar)

S katerim prevoznim sredstvom najpogosteje premagujete kilometre? Kaj sicer vozite? Zakaj svojega avtomobila ne bi zamenjali za nič na svetu?

V toplih mesecih je prva izbira kar kolo, ker je enostavno najbolj učinkovito in hitro prevozno sredstvo, predvsem v centru Ljubljane.

Glede avtomobilov – zame niso samo prevozno sredstvo od A do B, vožnja mi je v užitek in veselje.

Vozim BMW-ja, ker mi je všeč prav tista robustnost in divjost, ki je sicer na cesti ne uporabim, poleti pa si vseeno dam duška na kakšnem track dayu, ali pa na drift poligonu.

Imam rad dinamično vožnjo, vseeno se mi pa zdi, da nisem klasičen stereotipen voznik BMWja.

Aleksandra Saša Prelesnik

Kateri pa je bil vaš prvi avtomobil? Ste ga podedovali ali kupili z lastnim denarjem?

Prvi avtomobil je bil od staršev »podedovan« majhen Hyundai Accent, s katerim sva se s sestro tedensko vozila na študij v Ljubljano.

Ker sem želel, da je tudi moj avtomobil vsaj malo športen, mi je na sestanku v domači kuhinji uspelo doseči, da sem na avtomobil lahko dal športne vzmeti.

Seveda je bil to šele začetek, leto kasneje sem na nekem forumu prebral, da se v Accenta da vgraditi 2.0 motor iz Hyundai Coupeja, in to nekega vikenda, v domači garaži z očetovim orodjem daljnega leta 2003 tudi naredil.

Avto je naenkrat imel 140 konjev in bil sem presrečen. Ker je bilo tudi to hitro premalo, sem s pomočjo prijateljevega očeta uspel na ta motor vgraditi še supercharger iz modela Pontiac Bonneville, in mali Hyundai je naenkrat imel 230 konjev, jaz pa z največjim nasmeškom na obrazu, sploh zato, ker sem večino zadev naštudiral in izvedel sam.

Ta strast me je potem držala še pri nekaj drugih avtih, potem pa je zaradi kirurgije bilo vedno manj časa za podobne podvige, in so danes predvsem zelo lep spomin.

Osebni arhiv

Imate morda kak sanjski avto?

Sanjski avto … dokler otroci ne zrastejo, bi bil krasen kakšen Audi RS6, enkrat v prihodnosti pa morda res kakšen hud Porsche.

Se mi pa zdi koncept izposoje hitrih in hudih avtomobilov, sploh za vikend 'trackday', dobra možnost, morda bolj kot lastništvo, sploh glede na ceno in vozne lastnosti … naših cest.

Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva..

BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"