13. in 14. april sta bila letos rezervirana za enduro dirko v Buzetu. To je bila moja prva dirka v tej disciplini in pošteno povedano se na to tekmo nisem odpravil miren kot ponavadi.
Krog v Buzetu je bil dolg 50 kilometrov, direktor dirke se je odločil, da bomo tekmovalci v soboto naredili tri, v nedeljo pa dva kroga. Znotraj enega kroga sta bili dve časovni kontroli, na katere ne smeš priti niti prehitro niti prepozno. Če gre vse po planu in ujameš vse svoje čase, ne dobiš nobenega pribitka. Da na transferjih (trasi iz ene časovne kontrole do druge) tekmovalci ne bi krajšali, je znotraj enega kroga pet kontrol, kjer na kartonček dobiš 'štampiljko', ki ga na koncu dirke oddaš, da sodniki vidijo, da nisi krajšal.
Enduro tekme pa se dobiva na specialih (brzincih), to je okoli pet do deset minut dolga steza znotraj celotnega kroga, kjer se vsem meri čas. Ker je imel krog v Buzetu dva speciala, tekmovalci pa smo opravili pet krogov, se je na koncu vikenda seštel čas vseh desetih specialov.
Največ skrbi sem imel, če mi bo uspelo slediti vsem oznakam, a sem se že zelo kmalu pomiril, saj je vse skupaj zelo jasno označeno in je traso res težko zgrešiti. Sprva sem bil v dvomih tudi glede tempa na transferjih, saj moraš imeti v glavi, da boš čez vikend na motorju naredil kar dvanajst ur in se ne smeš preveč zaganjati, a obenem prav tako ne smeš zamujati na časovne kontrole. K sreči sem si tempo prav določil in na časovne kontrole prihajal okoli 20 minut prej, tam kaj popil, pojedel proteinsko čokoladico in se v miru pripravil na nadaljnje tekmovanje.
Največ težav sem imel v soboto v zadnjem krogu, saj rok na kakšnih večjih spustih sploh nisem več čutil, prav tako pa sem se ubadal s krči v nogah. Kljub temu, da sem srečen prispel v cilj sobotnega dne, sem imel v glavi že, ali bom naslednji dan sploh lahko odpeljal še dva kroga. Proti svojim pričakovanjem, sem v nedeljo brez večjih težav odpeljal dirko do konca in ves srečen prišel v cilj.
Zanimivo je, da mi v tistem trenutku rezultat sploh ni bil tako pomemben, kot mi je bilo pomembno to, da sem osvojil način dirkanja tovrstnih dirk in že v svoji prvi prišel do cilja. Kljub temu, da s svojimi vožnjami na specialih nisem zadovoljen, sem med 108-imi tekmovalci osvojil 36. mesto.
Kot vedno bi se rad zahvalil vsem sponzorjem, brez katerih udeležba na tekmi ne bi bila možna, trenerju, navijačem in seveda staršem!
Jaka Završan
foto: Božidar Završan
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?