Pogled nazaj: Cagiva GP 500 Racer

26. 1. 2016
Deli

Pred dobro uro smo se v med motoristi precej priljubljenem lokalu trije 'znalci' pregovarjali o dobrih dirkalnih strojih.

Hitro smo si prišli skupaj, da je ultimativni dirkalnik verjetno eden izmed tistih 500-kubičnih dvotaktnih aparatov, ki so navduševali v začetku 90-ih let. Ampak ni bilo malo teh strašnih strojev.

Ker nihče med nami ni imel možnosti peljati kakšnega od teh, ali pa vsaj kaj podobnega smo se uprli na mnenja tistih, ki so to uspeli. In na internet. Lani spomladi mi je na testiranju Bridgestone-ovih pnevmatik legendarni Freddie Spencer (Fast Freddie),drugače pa svetovni prvak v razredu MotoGP povedal takole:

''današnji MotoGP dirkalnik je hiter, natančen, ampak motocikel pri katerem si dirkač v ovinku upa plin odpreti do konca, je zame moped. V mojih časih je dvotaktni stroj razvil 160 konjev, in tehtal okrog 120 kilogramov. Če nisi imel jajc se s tem nisi mogel peljati. Nihče ni kar tako, v ovinku odprl do konca''

Omenil je Cagivo. GP 500. Sam nikoli ni dirkal z njim.

Uh, kakšen stroj je to moral biti. Dvotaktni V4 naj bi razvil blizu 180 konjev. In letelo je preko 300 km/h. Leta 1990. OK, na liter delovne prostornine je bil koprski Tomos na papirju še vedno močnejši. Ampak o sistemu proti zdrsu, ki ga je ta motocikel imel, si takrat japonci in ostali niso upali niti pomisliti. Da so pri Cagivi med prvimi eksperimentirali s karbonom ve le malo ljudi. Zaporedje vžiga po sistemu 'big bang'. Tudi drugi so bili podobni ali celo boljši. In ta motocikel je Cagivo finančno skoraj pokopal. Njen razvoj je bil tako drag, da so morali znamko Ducati prodati Američanom. Ampak bila je lepa. In je še danes med najlepšimi dirkalnimi motocikli.

Na dirkah MotoGP je zmagal samo štirikrat. Ampak vedno spektakularno. Koliko stane danes? Smo predrkali vse znane moto portale. Na celem svetu se jih prodaja nič. No saj se tudi drugih GP dirkalnikov praktično ne da kupiti. Škoda, iz tistih časov, in da je podobno temu nam je ostala samo še kakšna Laverda.

Cagiva GP 500, oziroma C593 tako ostaja nedosegljiv spomenik Italijanski športni slavi, energiji in predanosti.

p.s.

kupim Cagivo Elefant

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"