130 ton skal, 90 ton hlodov, 350 XXL pnevmatik: spet je čas za dirko Red Bull Romaniacs

30. 7. 2019 | Tina Torelli
Deli

 

Recimo, da je le še ena off-road dirka na svetu poleg Dakarja, na katero si želi prav vsak "dirt-rider" bolj avanturistične sorte: imenuje se Red Bull Romaniacs in letos praznuje "sladkih šestnajst". Za tekmovalci je že notorični prolog, ki ga je najhitreje prevozil Taddy Blazusiak.

Tudi letos je množica dirkačev, ki se pride pomeriti v Južnokarpatsko gorovje Romunije, zelo pisana: fantje in dekle namreč prihajajo iz kar 50 držav sveta! In če so "Romaniacsi" od svojega nastanka leta 2004 pa do lanskoletne edicije, ki je bila celo za največje mojstre ekstremnega endura preveč kruta, veljali za ultimativno misijo nemogoče, je letošnjo edicijo organizator nekoliko omilil. Ja, dobro ste slišali: dirka, ki nosi nadimek "sweet sixteen", namreč ne more biti tako zelo grenka.

 

Nekaj dejstev in številk - PROLOG

Znameniti prolog, ki je že tradicionalno inženirsko delo Andyja Fazekasa, je letos dolg 700 m in se sestoji iz dvanajstih ovir. Andyju je pomagalo kar deset težakov, za prvo preizkušnjo dirke, ki je obenem turistična atrakcija leta v Sibiu, pa so porabili:

-130 ton skal,

- 90 ton hlodov,

- 350 prevmatik za tovornjake,

- 30 kubikov leta za posebne ovire

- vso hard core mehanizacijo - od žerjavov do buldožerjev

 

Martin Freinademetz, ustanovitelj in organizator dirke, je povedal: "Za šestnajsto "sladko" edicijo dirke smo pripravili popolnoma novo ruto, ki je dirkači še ne poznajo. Tokrat smo bili pozorni na pravo razmerje med sladkim in grenkim, toda pridevnik sladka naj ne zavede: tudi tokratna edicija bo izjemno težka."

 

Na današnjem prologu je bil najboljši Taddy Blazusiak, ki se počasi vrača na pota stare slave. Sledili so mu Jonny Walker, Pol Tarres, Alfredi Gomez in Billy Bolt. Drugi na skupni lestvici WESS Manuel Lettenbilchler je bil šesti, vodilni Graham Jarvis pa sedmi. Edina ženska predstavnica na dirki Sandra Gomez Cantero je bila v zlati sekciji odlična 34.

 

Prolog določa štartne pozicije prvega dne, sicer pa za sam končni rezultat ne pomeni prav dosti. Že jutri se namreč začne prva od štirih brezpotnih etap.

 

Prvi dan: vojna cona

Proga prvega dne se vsake toliko dotakne dejanskega območja, kjer je potekala fronta 1. svetovne vojne. Dirkači "zlate klase" bodo prevozili 102 zelo intenzivnih kilometrov.

Drugi dan: Decebal

Tudi drugi dan dirke bo imel nekaj zgodovinskega priokusa. Decebal je bil zadnji kralj Dakije, ki se je boril z Rimljani. Na ta dan bodo "zlati dirkači" prevozili kar 152 zelo hitrih kilometrov ter se soočili z vrtoglavim vzponom, ki so ga snovalci dirke poimenovali Brother of K2. 

Tretji dan: Vlaška

Vlaška je še ena zgodovinska regija Romunije, kjer so skozi stoletja potekali srditi boji. Ti se bodo letos zgodili le na pol zares na najtežji hard enduro dirki na svetu. Zlata proga tretjega dne šteje 140 km, dirkače pa bo peljala visoko v gore, kjer jih bo nato izpostavila dolgim in strmim spustom. Rezultati tretjega dne bodo kot že poprej določili startni red naslednjega (zadnjega) dne.

Četrti dan: Sibiu

Kdor je že slišal za dirko Red Bull Romaniacs, je zagotovo slišal tudi za zlobno Gusterito, vzpon- ciljno "ravnino" nedaleč od Sibia. Ta bo po 124 kilometrih dneva, na las podobnih vlakcu smrti, samo še pika na i.

Pa da vidimo, kaj bo rekel G Force Jarvis ...

 

Dirko, v zgodovino katere se je z zlatimi črkami zapisalo kar nekaj Slovencev, lahko spremljate na Red Bull TV.

 

 

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del