MotoGP, komentar dirke po VN Japonske: Pogrom favoritov

26. 9. 2022
Deli

Na zadnji odpeljani dirki letošnje sezone so bile oči ljubiteljev motociklizma ves teden najprej uprte v vremensko napoved. Hudo deževje in celo orkan sta grozila, da lahko dirka v Motegiju morda celo odpade. Organizatorji so že pred tem zaradi logističnih težav odpovedali petkov jutranji prosti trening v vseh treh tekmovalnih razredih, potem pa je zaradi obilnega deževja odpadel še četrti prosti trening za dirkače v razredu MotoGP.

Sobotne kvalifikacije so se tako začele z nekaj prednosti za starejše dirkače, ki imajo na tej stezi nekaj več izkušenj. Po tem, kar smo videli pred dobrim tednom dni v Aragoniji, ni nikogar presenetilo, da jih je gladko dobil povratnik Marc Marquez. Od zadnjega najboljšega štartnega položaja za hondinega dirkača je minilo kar 1071 dni; dirko je s prvega štartnega mesta namreč začel nazadnje prav na Japonskem, in sicer leta 2019. Ob Marquezu sta mesti v prvi štartni vrsti osvojila še Ducatijev Johan Zarco in pa odlični dirkač Brad Binder (KTM), ki je začel kot tretji.

Drama pred začetkom dirke

V nedeljo je ljubitelje motociklizma v Motegiju presenetljivo pričakal sončen dan. Strah pred vesoljnim potopom je bil odveč in celotna dirkaška nedelja je ostala suha in brez oblačka. V razredu MotoGP se je drama začela že pred štartom dirke, ko je po koncu ogrevalnega kroga zaradi očitnih težav z motociklom v bokse zapeljal Aleix Espargaro in v paniki zamenjal svojo Aprilio. Začeti je moral iz boksov, daleč za vsemi drugimi dirkači in jasno je bilo, da je njegova dirka uničena. Do cilja je sicer lepo napredoval, a je lahko prišel le do 16. mesta in še eden izmed borcev za naslov letošnjega prvaka je ostal ponovno brez točk.

Kot se je izkazalo po dirki, je napako storil eden izmed tehnikov, ki po oglednem krogu ni spremenil programa motorne elektronike, kot bi moral. »Motor je ostal v ECO programu, kjer je delovanje motorja omejeno na le 5000 obratov v minuti in hitrost na le 100 km/h, da motor ne porabi preveč goriva že pred začetkom dirke. Da motor nima prave moči, sem opazil že v ogrevalnem krogu, zato mi ni preostalo drugega kot menjava motocikla. Rezervni motor, na katerega sem preskočil, pa je imel nataknjeno mehko gumo zadaj, kar je bila povsem napačna izbira. Nič več kot to nisem mogel storiti,« je po dirki razočaran novinarjem razlagal Aleix.

Na polnem avtobusu skušal odpreti steklenico piva in poškodoval 13 potnikov

Bagnaia ostal brez točk, Miller navdušil z zmago

S sklonjeno glavo iz japonske odhaja tudi Francesco Bagnaia, ki je na zmagovalnih stopničkah stal kar na zadnjih šestih dirkah zapored in ob tem celo osvojil pet zmag. Peco si je veliko obetal od steze, ki je naklonjena Ducatijevim dirkalnikom, kar je s premočno zmago in z vodstvom od štarta do cilja na koncu vnovič potrdil njegov moštveni kolega Jack Miller.

Miller je na koncu dirke, potem ko je z veliko prednostjo že zmanjšal svoj ritem in nadzoroval zaključek tekme, še vedno v cilj pripeljal 3,5 sekunde pred drugouvrščenim Bradom Binderjem na motociklu znamke KTM, in Ducatijevim Jorgejem Martinom, ki je za Millerjem zaostal že več kot 4 sekunde. Veliki zmagovalec Miller po dirki seveda ni skrival svojega veselja in je povedal, da je odpeljal najboljšo dirko kariere. Kako zanimivo in izenačeno je letos prvenstvo, pove tudi dejstvo, da je Miller že deveti dirkač z zmago v tej sezoni.

Preberite še: MotoGP: Motegi postregel z razburljivim razpletom in odstopi najboljših

Da sta odpeljala najboljšo dirko, pa zagotovo tokrat ne moreta reči oba glavna borca za naslov prvaka, Quartararo in Bagnaia. Quartararo je v cilj pripeljal na skromnem osmem mestu in mu gre predvsem na roko dejstvo, da so njegovi tekmeci imeli še slabši dan. Kot rečeno je brez točk ostal Aleix Espargaro, še mesto za Quartararojem, torej na le devetem mestu, pa je končal zmagovalec predzadnje dirke sezone v Aragoniji, Italijan Enea Bastianini.

V Ducatijevi garaži je pravzaprav za več razburjenja kot Millerjeva zmaga poskrbel Francesco Bagnaia, ki mu na dirki ni šlo najbolje. Tokrat je vozil daleč zadaj na devetem mestu in bil le mesto za Quartararojem, ko je le krog in pol pred koncem dirke storil napako in zdrsnil v ovinku. Bagnaia se je znašel na tleh in zaključil v pesku.

Le zmajeval je z glavo in sam sebi ploskal ob napaki, ki jo je storil. Takšnega odstopa si v končnici prvenstva ne bi smel privoščiti in tako je Italijan tudi na dirki v Motegiju ostal brez točk. Za Quartararojem v letošnjem prvenstvu sedaj zaostaja za 18 točk. Razlika je nekoliko večja, a prvenstvo je še vedno povsem odprto, saj so do konca sezone še 4 dirke in je na voljo še 100 točk.

Marquez se vrača: "Dirko je odpeljal brez bolečin"

In na koncu ne gre mimo predstave Marca Marqueza. Povratnik po poškodbi je na dirki Aragonije zaključil v prvem krogu, zato njegova forma vseeno ni bila povsem jasna. Ko je Marquez v soboto na kvalifikacijah v Motegiju osvojil prvo mesto, so ga nekateri v nedeljo že videli na zmagovalnem balkonu. 

»Kvalifikacije so eno, dirka pa nekaj povsem drugega. V kvalifikacijah odpelješ le dva ali tri hitre kroge, dirka pa je precej daljša. Mislim, da še nisem favorit. Četudi začenjam s prvega štartnega mesta, je vprašanje, kako razbolela bo moja roka ob koncu dirke. Ta dirka bo za nas prvi pravi preizkus moje trenutne fizične pripravljenosti,« je bil pred dirko previden Marquez in se otresal oznake favorita. 

Vozil je dobro in bil najhitrejši Hondin dirkač, a najboljšega štartnega položaja vseeno ni pretvoril v zmago. Millerju ni prišel niti blizu, je pa zaključil na dostojnem četrtem mestu in pokazal, da je forma vseeno dobra, saj je ob koncu dirke v boju za četrto mesto ujel in prehitel še drugega dirkača moštva KTM, Portugalca Miguela Olivero.

Po dirki je Marquez povedal: »Ni mi uspelo priti na zmagovalne stopničke, a nič zato. To ni bil naš cilj. Vseeno sem izredno zadovoljen. Moja roka je v boljšem stanju, kot sem pričakoval. Celotno dirko sem odpeljal tako rekoč brez težav in sedaj lahko potrdim, da sta poškodba in okrevanje po operaciji 100-odstotno sanirana. Potrebujem sicer še nekaj moči v desni roki in nekaj dodatnega treninga in jasno, postoriti je treba še kup stvari na našem motociklu, da bo ponovno konkurenčen tudi za zmage. Veliko dela nas še čaka, a prepričan sem, da prihaja tudi naš čas in da ne bo trajalo prav dolgo, ko bomo spet v zmagovalni formi.« 

Tekst: Peter Feguš